CONTACT

2 Belangrijke Componenten Van (Online) Succes

Door Tim Rooza op 19 oktober 2018

Na het helpen van vele ondernemingen met online marketing activiteiten wordt er een patroon duidelijk. Het wordt duidelijk welke ondernemingen zich met succes (online) weten te ontwikkelen en bij welke ondernemingen het “trekken en sleuren” blijft. De kwaliteit van de online marketing campagnes en website speelt hierbij een rol, maar deze 2 onderliggende componenten lijken daarbij van essentieel belang voor succes….

Een goede (waarde)propositie

Dit is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de online communicatie. De waardepropositie is een duidelijke omschrijving het product of dienst en hoe deze het probleem van de klant oplost, welke specifieke voordelen deze heeft en hoe deze zich onderscheidt van de concurrentie. Vermijd hierbij dus datgene wat iedereen aanbiedt (of zégt aan te bieden) zoals “hoge kwaliteit”, “snelle levering” en “De beste service”. Het draait hier om het creëren van meerwaarde voor de klant. Een goede waardepropositie zorgt voor een unieke plek in de markt en een duidelijke reden voor prospects om klant te worden. Het biedt focus en hierdoor groei en omzet. Handig hulpmiddel voor het opstellen van een waardepropositie is het Waardepropositie Canvas.

Een doordachte marketing funnel

Vooral in B2B of bij kostbare producten of diensten is het belangrijk om te weten welke fases de doelgroep doorloopt voordat ze bereid zijn tot doen van een aankoop of een beslissing. Bij een goede marketing funnel wordt het juiste aanbod gedaan aan de doelgroep op het juiste moment. Dit betekent dat oproepen zoals “vraag nu een offerte aan” of “neem contact op” niet altijd de juiste call to actions zijn. Soms is het “Doe de test“, “download de whitepaper“, “schrijf je in voor het webinar” of een ander aanbod. Lees hier meer informatie over de marketing funnel (en hoe die van dofollow eruit ziet).

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01