CONTACT

Scoren met een gestructureerde content-strategie

Door Lian van Doorn op 16 juli 2019

Er zijn tal van redenen om sociale media in te zetten voor je marketing: van het vergroten van naamsbekendheid, tot het creëren van betrokkenheid en van het vergroten van je bereik tot het genereren van meer leads. Wat je doelstelling ook is, je wilt dat de tijd die je steekt in het maken van content voor je socials, de juiste doelgroep op het juiste moment bereikt. Daarvoor biedt het Hero-Hub-Hygiene model hulp.

Effectief top-of-mind zijn

Een duidelijke strategie voorkomt dat je door je enthousiasme in het creëren van originele content, je bezoekers uit het oog verliest en een overload aan content plaatst. Het Hero-Hub-Hygiene model brengt overzicht en structuur aan in de content die je deelt en zorgt dat deze blijvend inspireert en tot langdurige klantenbinding leidt. Nog mooier, middels deze aanpak zorg je dat posts elkaar versterken.

De Hero-Hub-Hygiene aanpak onderscheidt 3 verschillende ‘lagen’ content:

  1. Hero
  2. Hub
  3. Hygiene
Scoren met een gestructureerde content-strategie

Hygiene


Hygiene-content is de meest geplaatste content en vormt de basis van een social page. Hygiëne content geeft een beeld van zowel de organisatie als het product. Dit is inhoud die altijd aanwezig is en bestaat uit berichten die uitleg geven over je merk en antwoord geeft op vragen waar mensen mogelijk mee zitten bij het zien van de merknaam.

Algemene info, werkprocessen, how to’s en interessante reviews zijn onderwerpen die aan bod kunnen komen. Deze berichten wil je permanent op je tijdlijn hebben staan en plaats je daarom meerdere keren per week tot dagelijks.

Hub

Hub-content is regelmatig terugkerende content van grotere kwalitatieve waarde. Het is specifiek toegepast op je doelgroep en bestaat uit waardevolle inhoud waardoor bezoekers zich willen binden. Boost goed presterende Hub-content nog eens extra om ze onder de aandacht te brengen bij een gerichte doelgroep.

Hub-content bestaat bijvoorbeeld uit een maandelijks terugkerende blog, acties, quizes of tiplijstjes, maar ook het inspelen op actualiteiten waar je bedrijf een duidelijke link mee heeft, zorgt voor een stuk klantenbinding.

Hero

Hero-content bestaat uit een unieke, grootschalige campagne die jaarlijks, of halfjaarlijks plaatsvindt. Denk bijvoorbeeld aan het lanceren van een nieuw product of het promoten van een event. Hiervoor worden alle kanalen (online, maar soms ook offline) ingezet. Omdat naar het moment van de lancering van de content wordt toegewerkt, kunnen in aanloop op de campagne de Hub- en Hygiene-content de Hero-content ondersteunen.

Plannen, plannen, plannen

Samenhang en planning zijn key voor de Hero-Hub-Hygiene aanpak. Plan de berichten in met behulp van een contentkalender. Zo zie je in één oogopslag wanneer een bericht met welke boodschap, frequentie, doel en voor welke doelgroep geplaatst wordt.

Ook relevant: hoe bereik je de ideale doelgroep via Facebook?

Overweeg je het uitbesteden van het beheer van social media? Bekijk onze online marketing diensten en neem contact op.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01