Inzichten krijgen
Om inzichten te krijgen in de sites waar je zoekadvertentie op vertoond wordt, ga je binnen Microsoft Ads in het linkermenu naar Rapportage > Standaardrapporten
Vervolgens open je het rapport URL van de website (uitgever)
In dit rapport zie je data van de verschillende sites waarop je advertenties zijn vertoond.
Nu maak je een lijst met domeinnamen die je wilt uitsluiten, in ons geval msn.com & live.com omdat daar wel kosten naartoe gaan, maar geen conversies oplevert.
Sites uitsluiten van targeting
Sites dienen per campagne uitgesloten te worden. Omdat je soms veel campagnes hebt in één advertentieaccount leg ik uit hoe je sites in bulk kunt uitsluiten voor je al je campagnes.
De eerste stap is om naar het campagneoverzicht te gaan, vervolgens selecteer je alle campagnes waarvan je Microsoft sites wilt uitsluiten. Een blauwe balk verschijnt bij het selecteren van campagnes. Klik in deze balk op Bewerken > Overige wijzigingen
Nu selecteer je bij campagne-instellingen ‘Uitsluitingen van websites’ en voer je de lijst van Microsoft sites in het tekstgebied eronder.
Wanneer je op Toepassen klikt zijn de sites uitgesloten van targeting.
Hulp nodig?
Hulp nodig om je advertenties naar een hoger niveau te tillen? Plan een (digitale) kop koffie en ontdek hoe we je kunnen helpen met strategie, SEO, SEA, dashboarding en CRO!