CONTACT

Meer kwalitatieve leads verzamelen met LinkedIn Lead Gen Forms

Door Nino Kraus op 30 januari 2025

Kwalitatieve leads verzamelen, ze vervolgens naar je CRM-systeem sturen en vervolgens opvolgen klinkt goed, toch? Ook als je weet dat het super laagdrempelig voor de (potentiële) lead is. Je scrollt op LinkedIn, komt een relevante advertentie tegen en vult binnen LinkedIn direct een paar contactgegevens in. Ik leg je daarom uit hoe je LinkedIn Lead Gen Forms opzet als onderdeel van je social media ads

Een lead formulier in LinkedIn ziet er zo uit:

Meer kwalitatieve leads verzamelen met LinkedIn Lead Gen Forms

Het formulier opzetten

Het allereerste wat je binnen de Campaign Manager van LinkedIn wil doen, is het maken van een formulier. Dit doe je onder Assets > Leadformulieren. Klik vervolgens op ‘Leadformulier maken’ rechtsboven. 

Meer kwalitatieve leads verzamelen met LinkedIn Lead Gen Forms

Nu is het tijd om je formulier vorm te geven. Kies eventueel een bannerafbeelding, taal en kopregel. De kopregel is belangrijk; deel hier je waardepropositie. Waar vullen ze hun gegevens voor in? Om dit te versterken, vul je in onder ‘Details’ wat ze kunnen verwachten als ze hun gegevens achterlaten. Beantwoord hiermee: wanneer wordt er contact met mij opgenomen? Wat kan ik verwachten nadat ik mijn gegevens heb ingevuld?

Meer kwalitatieve leads verzamelen met LinkedIn Lead Gen Forms

Tijd om de campagne te maken

Het is tijd om de campagne op te zetten. Klik op ‘campagnegroep maken’. Hier is het belangrijk dat je als doel ‘genereren van leads’ selecteert. 

Meer kwalitatieve leads verzamelen met LinkedIn Lead Gen Forms

Je hebt je budget en doelgroep bepaald. Bij het maken van de advertentie voeg je je leadformulier toe. 

Meer kwalitatieve leads verzamelen met LinkedIn Lead Gen Forms

Je slaat je advertentie op, maar mist nog een belangrijke stap. 

Stel je automation in

In dit voorbeeld gebruik ik Zapier om makkelijk de koppeling te maken met LinkedIn leads en het CRM-systeem (Pipedrive in dit geval).

Meer kwalitatieve leads verzamelen met LinkedIn Lead Gen Forms

De eerste stap is voor iedereen toepasbaar. Dat is het seintje in Zapier dat er een lead is ingevuld. Kies daarbij ‘New Lead Gen Form Response (sponsored content)’.

Meer kwalitatieve leads verzamelen met LinkedIn Lead Gen Forms
Configureer je ad account en het desbetreffende leadformulier. Hiermee kan je een koppeling maken met je CRM. 

De voordelen van adverteren op deze manier via LinkedIn

  • Bezoekers van LinkedIn hoeven niet zo veel moeite te doen; ze blijven namelijk lekker op LinkedIn. Dit scheelt weer een paar klikken. 
  • Het formulier wordt automatisch ingevuld. Nog minder moeite dus 😉
  • Je hebt heel veel controle in je targeting. 

Heb je hulp nodig met het opzetten van je LinkedIn campagne? Stuur ons een berichtje! Wij helpen je graag verder op weg. 

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01