In de struggle naar een hoge organische Googleranking op zorgvuldig gekozen zoekwoorden zitten veel marketeers, copywriters en ondernemers te zwoegen op contentcreatie. Maar is het al die inspanningen wel waard?
Content = King (mwàh)
De achterliggende gedachte bij al deze investeringen voor het maken van goede ‘content’ komt vanuit het oude SEO-Mantra: “content = king“. Google wil zijn resultaten sorteren op relevantie en kwaliteit. Om de relevantie en kwaliteit van de content te beoordelen toetst Google de pagina op honderden verschillende factoren (lengte tekst, laadsnelheid, kopjes- en subkopjes, etc. etc.).
Fake news / Fake content / content spam
Het fenomeen “fake news” is inmiddels dankzij veel media aandacht algemeen bekend. Het doel van fake news is het bereiken van zoveel mogelijk lezers. Bijvoorbeeld om deze te beïnvloeden of simpelweg om de reclame inkomsten te verhogen. Waar social media kanalen de strijd aangaan met Fake News, voert Google ondertussen een strijd tegen Fake content (content spam).
Terwijl jij of je medewerkers uren aan het zwoegen zijn op goede content, worden er ontelbaar veel artikelen compleet geautomatiseerd gegenereerd en op websites gepubliceerd. Deze content wordt door “spambots” samengesteld op basis van verschillende andere artikelen. Voor Google is dit lastig te herkennen, deze spambots (ze heten “text spinners”) zijn geavanceerd en kunnen op geraffineerde wijze artikelen genereren.
Het principe van article spinning wordt prima uitgelegd in onderstaande video van WordAi (zie ook de website WordAi.com)
Content schrijven is niet voldoende
Het regelmatig schrijven van content is dus niet meer voldoende voor het behalen van je doelstellingen. Uiteraard is goede content onmisbaar, maar het is essentieel dat deze content ook daadwerkelijk gezien wordt en niet verzandt in de onvoorstelbaar grote hoeveelheid andere content.
Content distributie = Key
Vergoot zelf het bereik van de content, zonder hierbij te rekenen op Google. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van content op LinkedIn, Facebook en Twitter, het inschakelen van influencers, verspreiden van de content het via een e-mailnieuwsbrief, pushberichten of advertentiecampagnes. Publiceer daarnaast ook regelmatig content op andere websites als gastblogs, opiniestukken of advertorials.
Win-Win situatie
Door evenveel (of meer) te investeren in content distributie wordt er een win-win situatie gecreëerd. Google herkent de signalen zoals inkomende links, social signals en brand mentions en zal deze (en toekomstige) content beter waarderen en hoger rangschikken.
Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.
Een goede online vindbaarheid zorgt voor een continue stroom van relevante bezoekers naar jouw website. Dit bereik je door je website te optimaliseren voor zoekmachines. Wij helpen daarbij.
Zoekwoordonderzoek, concurrentieanalyse en SEO-strategie laten bepalen
Wij zijn dofollow. Wij gaan voor open, flexibele samenwerkingen waarin eerlijkheid en resultaat centraal staan. Wij zijn dol op datagedreven online marketing die online succes vergroot en echte resultaten oplevert.
Wij richten ons op heldere, meetbare marketing. En worden blij van effectieve campagnes, slimme strategieën en duurzame optimalisaties!
Online marketing uitbesteden
Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.
Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.