CONTACT

Maag Lever Darm Stichting

Hoeveel geld doneren mensen via de website van de Maag Lever Darm Stichting? Hoe komen ze op die website? Wat is online de gemiddelde gift? En gaat het dan om een eenmalige donatie of om een maandelijks of jaarlijks bedrag? Dankzij overzichtelijke dashboards heeft Marlies die cijfers tegenwoordig direct paraat.

Hoeveel geld doneren mensen via de website van de Maag Lever Darm Stichting? Hoe komen ze op die website? Wat is online de gemiddelde gift? En gaat het dan om een eenmalige donatie of om een maandelijks of jaarlijks bedrag? Dankzij overzichtelijke dashboards heeft Marlies die cijfers tegenwoordig direct paraat.

“Om het aantal online donaties te verhogen, is het belangrijk om onze website te optimaliseren. Maar daarvoor moeten we wel eerst alle online donaties goed in beeld hebben. Voorheen maakte ik zelf altijd overzichten. Dat kostte veel tijd. Ondertussen bleef er dan ander belangrijk werk liggen. Dat bleef lastig. In de waan van de dag gebeurde het dan ook regelmatig dat ik het maken van overzichten toch maar weer even uitstelde.”

Maag Lever Darm Stichting
Maag Lever Darm Stichting

Marlies Ketelaar

Interview met Marlies Ketelaar. Online marketeer bij de Maag Lever Darm Stichting.

Maag Lever Darm Stichting

De Maag Lever Darm Stichting zet zich in voor twee miljoen mensen met een spijsverteringsziekte.

Dashboards en koppelingen

“We konden dus wel wat hulp gebruiken”, vervolgt ze. “En daarvoor zochten we contact met dofollow. Zij hebben in korte tijd meerdere dashboards voor ons gemaakt. Ook hebben ze een koppeling gelegd tussen Facebook-leadformulieren en onze e-maildatabase. Het mooie daarbij is dat het ophalen van de benodigde data nu volledig geautomatiseerd is. Ik hoef die data dus niet meer zelf te importeren en vervolgens weer te exporteren. Dat scheelt mij heel veel tijd.”

De volgende stap

“Dankzij de dashboards hebben we nu een veel completer overzicht”, benadrukt Marlies. “Zo geeft het Google-Analytics-dashboard duidelijk aan welke websitebezoekers daadwerkelijk geld doneren. Door dat soort informatie gaan we toch op een andere manier naar onze website en online marketing kijken. De komende vijf jaar willen we het aantal online donaties flink laten groeien. Met 160 procent om precies te zijn. En de dashboards helpen ons enorm bij het bepalen van de nieuwe strategie waarmee we die groei willen realiseren.”

"Dankzij de dashboards hebben we nu een veel completer overzicht"

— Marlies Ketelaar

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01