Gepassioneerde online marketeers
“Voordat ik voor dit goede doel ging werken, organiseerde ik online marketingcampagnes bij een mediabureau”, blikt James terug. “Dus ja, ik heb relatief veel verstand van en ervaring met Google Analytics en Google Ads. Dat maakt het mogelijk om inhoudelijk met dofollow te schakelen, zodat zij onze campagnes zo effectief mogelijk kunnen optimaliseren. Ze denken altijd met ons mee, reageren supersnel, en ik kan merken dat ze echt veel passie hebben voor wat ze doen.”
Laten zien wat de MAMAS precies doen
Dankzij het dashboard dat dofollow heeft gemaakt, kan James altijd zien hoe het ervoor staat. Zo kan James bijvoorbeeld zien hoeveel mensen er op een advertentie hebben geklikt, hoelang ze op de website blijven en hoeveel donaties een campagne oplevert. “De website is vooral bedoeld om te laten zien wat de MAMAS precies doen. Zij leggen bijvoorbeeld moestuinen aan bij kwetsbare gezinnen in hun lokale gemeenschap thuis. Zo kunnen deze gezinnen zelf hun eigen voedsel verbouwen en zijn ze niet afhankelijk van voedselpakketten. Door dit soort concrete verhalen te delen, geven we een goed beeld van het belangrijke en noodzakelijke werk dat de MAMAS doen, en de impact die dat heeft. Daardoor zullen bezoekers van onze website hopelijk sneller geneigd zijn om ook donateur te worden.”
"dofollow is ingeschakeld om te helpen bij Google Ads en om de effectiviteit van de website en de campagnes te meten"
— James van Wijngaarden