Automatische Google campagnes
Automatische biedingen en vooral automatische campagnes hebben nog steeds een slechte reputatie onder marketeers. Maar kunnen zeker van toegevoegde waarde zijn in je Google Ads strategie.
Ook relevant: Maak een succes van je Google Ads dynamic search ads
Het belang van een goede Google ranking
Met de voortdurende uitbreidingen van Google op de zoekresultatenpagina is een hoge positie van je website nog extra van belang.
Ook relevant: SEO op een hoger niveau met position-zero
Ook relevant: SEO zo doe je het beter dan je concurrenten
Je concurrent in Google Ads
Het klikken op de advertentie van je concurrent is niet bepaald sportief en daarmee sponsor je voornamelijk Google. Veel beter kan je met strategische online marketing stappen je concurrent consistent te snel af zijn.
Ook relevant: Concurrent adverteert op jouw bedrijfsnaam, wat nu?
Ook relevant: Wat spookt de concurrentie eigenlijk uit?
Weinig engagement op blog posts
Doe je erg je best op allerlei social media kanalen, maar krijg je weinig likes of andere reacties op je berichten? Onderzoek of je doelgroep überhaupt wel actief is op die kanalen, en of je met je berichten wel iets bij je potentiële klanten losmaakt.
Ook relevant: Hoe een buyer persona je helpt om inzicht in een doelgroep te krijgen
SEO onderzoek in nichemarkten
O, o, o, wat kan het uitdagend zijn om een zoekwoordonderzoek te doen voor hele specifieke onderwerpen in een niche-markt. Alhoewel het zoekvolume op de zoektermen laag is, kan het een hele waardevolle inzichten geven in (bijvoorbeeld) de long-tail varianten van de zoekwoorden. Zo leer je de doelgroep gelijk wat beter kennen (én krijg je inspiratie voor nieuwe website-content!).
Ook relevant: SEO voor dummies
Ook relevant: SEO uitbesteden
Het gebruik van Broad Match Keywords in Google Ads campagnes
Een hele makkelijke manier om je advertentiebudget te verspillen is het opnemen van generieke “broad match” zoekwoorden in je Google Ads.
Hoe zit dat in jouw campagnes? Doe de gratis Google Ads review.
Blijf Google Ads optimaliseren
Google Ads is helaas geen “set-up & forget“-ding. Houd voortdurend een vinger aan de pols met betrekking tot het advertentiebudget dat is besteed en de resultaten van je campagnes.
Ook relevant: Google Ads optimalisatie in 6 stappen
Ook relevant: Waarom je Google Ads campagnes optimaliseren?
Remarketing campagnes in alle soorten en maten
Van smart-shopping in Google Ads, tot Facebook Ads en Pinterest Ads. (Dynamische) remarketing is overal!
Ook relevant: Dynamische remarketing in Pinterest
Ook relevant: Maak je eigen banner voor dynamische remarkering
Het belang van on-page SEO
Natuurlijk, content is belangrijk voor goede zoekmachineoptimalisatie. Net zoals een snelle website, een mooi linkprofiel en goede on-page codes. Maar zelfs dan kan het nog een zware dobber worden….
Ook relevant: Je website staat niet hoog in Google (en dit is waarom)
Ook relevant: Hoger in Google met deze 3 tactieken
B2B marketeers op Snapchat
Zorg dat je boodschap en kanaal aansluit bij je doelgroep en blijf authentiek. Breng bijvoorbeeld je eigen marketingfunnel in kaart en realiseer voor elke fase aantrekkelijke lead-magnets.
Ook relevant: De online marketing funnel
Ook relevant: B2B leadgeneratie: 4 ideeën voor je nieuwe leadmagnet
Meer online marketing memes
Elk jaar verzamelen we relevante memes. Dit geeft een mooi overzicht van ons vakgebied, de hypes en de veranderingen in het werkveld.
Online Marketing Memes (betreft 2018)
Online Marketing Memes Part 2 (betreft 2019)
Online Marketing Memes Part 3 (betreft 2020)
Online Marketing Memes Part 4 (betreft 2021)
Online Marketing Memes Part 5 (betreft 2022)