CONTACT

Instagramberichten inplannen via Facebook? Het kan nu!

Door Lian van Doorn op 06 augustus 2019

Het moment waar veel social media beheerders op hebben zitten wachten is aangebroken: het is mogelijk om instagramberichten in te plannen via de Facebook Creator Studio.

Instagram houdt niet van planners. Instastories van ouder dan een dag worden gekenmerkt met een datum en een mogelijkheid om je berichten in te plannen via Instagram is er niet. Wie tot op heden een Instagram bericht wilde inplannen had hiervoor een account nodig bij tools zoals Later, Buffer en Hootsuite. Niet alleen kunnen de kosten zodra je verschillende pagina’s beheert flink oplopen, ook komt de preview niet exact overeen met dat van Instagram.

Nu is Instagram eindelijk overstag, of soort van. Het inplannen kan (nog) niet via de eigen app van Instagram, maar wie een zakelijk account beheert kan via een gekoppelde Facebookpagina Instagramposts inplannen in de Facebook Creator Studio.

Facebook Creator Studio

Onlangs werd in Nederland de Facebook Creators Studio geïntroduceerd. De Studio voor makers biedt meer mogelijkheden en een betere preview voor het maken van content van je Facebookpagina. Zo kun je de inhoud beheren en zie je in één overzicht welke berichten met welk type content staan ingepland en kun je de prestaties van posts bijhouden. Naast de posts op Facebook, kun je nu in de inhoudsbibliotheek ook berichten maken én plannen voor Instagram!

Instagramberichten inplannen via Facebook? Het kan nu!

Instagram post inplannen

Om een bericht op Instagram te plaatsen ga je naar de inhoudsbibliotheek van de Creator Studio en klik je op het Instagramlogo.  Je ziet alle berichten op de tijdlijn van je Instapage. Kies voor ‘bericht maken’ en selecteer jouw pagina. Je kunt nu beginnen met het typen van je bericht en hashtags toevoegen (let op: je ziet niet hoeveel traffic een hashtag heeft). Vervolgens voeg je een afbeelding of video toe door een bestand te kiezen, of je selecteert direct beeldmateriaal uit berichten op je Facebookpagina en bewerkt deze. Is je bericht klaar, dan kun je naast de knop ‘publiceren’ voor ‘planning’ kiezen en je bericht staat ingepland!

Instagramberichten inplannen via Facebook? Het kan nu!

Waarom Instagram berichten inplannen?

Het vooruit plannen van berichten kan een hele hoop tijd besparen. Daarnaast kun je op deze manier focussen op de social media strategie en zorgen voor consistentie op je pagina.

Ook relevant: Scoren met een gestructureerde content-strategie

Vooruit plannen is voornamelijk handig wanneer je met regelmaat waardevolle content wilt delen met je doelgroep of hen een stukje merkbeleving wilt meegeven. Vergeet echter niet dat Instagram een medium is dat bekend staat om het instant gebruik en delen van actualiteiten. Iets wat gisteren is gebeurd, is vandaag al een stuk minder interessant, dus blijf ook vooral spontane berichten en Instastories plaatsen.

Overweeg je Instragram in te zetten voor je online strategie of heb je hulp nodig bij de implementatie hiervan? Wij staan voor je klaar.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01