De indeling van een effectieve landingpage
Door Tim Rooza op 11 oktober 2017
Wat bedoel ik (in dit geval) met “landingspagina”?
CONTACT
Door Tim Rooza op 11 oktober 2017
Wat bedoel ik (in dit geval) met “landingspagina”?
Bezoekers van (online) advertentiecampagnes komen op een pagina van je website terecht. Deze pagina noemen we een Landingspage. Het doel van deze landingspagina is het omzetten (converteren) van de bezoeker naar potentiële klant (lead) door deze te overtuigen van de aangeboden product of dienst en een (contact)formulier te laten invullen.
De kwaliteit van de landingspagina heeft een grote invloed op het uiteindelijke resultaat van de advertentiecampagnes. Een optimale ervaring op de landingspagina is dus essentieel voor succes.
In het kort: content moet de bezoeker overtuigen van de dienst, eventuele drempels wegnemen en overtuigen om actie te ondernemen.
Deze zomer schreef ik een blogpost uitgebreid over de content van een goede landingspage.
Kick-ass content moet de drijvende kracht zijn van de landingspage. De layout moet ervoor zorgen dat de content op een optimale wijze aan de bezoeker wordt getoond. Er zijn bepaalde elementen die effectieve landingspages met elkaar gemeen hebben:
Een one-size-fits-all landingspage bestaat niet, maar bovenstaande opsomming kan je beschouwen als “wat de bezoeker idealiter eerst ziet”- lijst. Een introductie van het aanbod, een visuele toelichting hiervan, een tekst waarin je het “probleem” van de bezoeker oplost en een call-to-action (formulier) waarin je de bezoeker vervolgens laat converteren.
Om de ontwerpers-onder-ons wat meer houvast te geven: twee (voorbeeld) landingspage wireframe-mockups.
Heb je al een bestaande landingspage maar vallen de resultaten tegen? Lees dan eens mijn blogpost over conversieoptimalisatie voor dummies – om aanknopingspunten voor verbetering te kunnen vinden.
Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.
Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.
Wij ben jij?
Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren
dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB
0254 8654 61
BTW NL864624189B01