Een blog over bloggen
Door Tim Rooza op 09 mei 2018
Vroeg of laat schrijft iedere blogger wel eens een blog over bloggen… Nu is het mijn beurt ?. Benieuwd naar mijn drijfveren, methodes en behaalde resultaten dankzij het schrijven van blogs?
CONTACT
Door Tim Rooza op 09 mei 2018
Vroeg of laat schrijft iedere blogger wel eens een blog over bloggen… Nu is het mijn beurt ?. Benieuwd naar mijn drijfveren, methodes en behaalde resultaten dankzij het schrijven van blogs?
Toen ik ongeveer 2 jaar geleden begon met het bijhouden van een wekelijks “online marketing” blog, had ik 2 voorname drijfveren:
In mijn optiek is het een must om meerdere drijfveren te hebben voor het bloggen. Als je enige motivatie bestaat uit zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan het halen van resultaat weleens te lang uitblijven. Zie de ontwikkeling van mijn “organische” bezoekersaantallen in de grafiek hieronder:
Zoals te zien heeft het lang geduurd voordat de content ’tractie’ kreeg en daadwerkelijk voor substantieel extra bezoek zorgde. Ik had mijn andere drijfveren echt nodig om de handdoek niet in de ring te gooien.
Gerelateerd: Voor alle (business)bloggers: wees het beste antwoord voor je klanten
Inmiddels zijn we jaren verder en blog ik nog steeds ?. Maar achterliggende drive is wel veranderd. Nu blog ik met name met de volgende redenen:
Iedere week besteed ik consequent een avond voor het uitwerken van een nieuw artikel. De hoge bezoekersaantallen en bijbehorende (klant) aanvragen zijn geen reden meer voor het bloggen, maar zijn het resultaat geworden van andere drijfveren en overtuigingen.
Overweeg je zelf een businessblog te starten? Doe het voor de juiste redenen, houd vol, en enjoy the ride!
Tags: seo
Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.
Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.
Wij ben jij?
Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren
dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB
0254 8654 61
BTW NL864624189B01