CONTACT

Online strategie

Online succes is de beloning voor hard (denk)werk. Om een marketingcampagne te laten slagen moet je niet alleen goed weten waar je staat, maar ook een duidelijke route uitstippelen naar waar je wil zijn. Het ontwikkelen van een online marketing strategie helpt daarbij.

Van visie naar resultaat: jouw online strategie op maat

Een succesvolle online strategie begint met een helder plan. Geen aannames, maar een doordachte aanpak gebaseerd op data. Zonder strategie ben je altijd met online marketing bezig, maar nooit écht effectief. Samen spelen we in op kansen en gebruiken we de sterktes van jouw bedrijf om de weg omhoog te vinden.

Wij helpen je om grip te krijgen op je marketing door een online strategie op te zetten die écht werkt. Samen bepalen we:

  • Wat je doelen zijn;
  • Wie je doelgroep is;
  • Welke online marketingtactieken je inzet.

Jij kent jouw bedrijf, wij kennen alle ins en outs van online marketing. Samen gaan we op weg naar online succes.

Strategisch denken, praktische uitvoering

Een sterke online strategie is de fundering van al je online activiteiten. Maar een strategie blijft niets meer dan een plan als je het niet goed uitvoert. Daarom denken we niet alleen met je mee, we gaan ook aan de slag met de uitvoering – van campagne-opzet tot optimalisatie. We denken graag met je mee. Zet de eerste stap naar online succes.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Veelgestelde vragen over online marketing
  • Waarom zou je gebruik maken van online marketing?

    Internetmarketing is belangrijk omdat het aansluit bij de manier waarop consumenten aankoopbeslissingen nemen. Internetmarketing stelt je in staat om een relatie op te bouwen met klanten en prospects met slimme (online) campagnes op kanalen zoals Google, Facebook, LinkedIn, Pinterest en Youtube.

  • Wat zijn de onderdelen van een online marketing plan?

    Ieder plan is anders. Maar in een goed online marketing plan komen dikwijls de volgende elementen voor:

    • Nulmeting
    • Doelgroep
    • Strategie
    • Tactiek
  • Welke online marketing strategieën zijn er?

    Er zijn zeer veel online marketing strategieën, vaak worden ze ook nog gecombineerd ingezet. Alhoewel een B2C en een B2B website beide hetzelfde doel kunnen hebben (bijvoorbeeld leads genereren of producten/diensten verkopen) bestaan er ook wezenlijke verschillen tussen beide. Een goede online strategie houdt rekening met deze verschillen.

    Voorbeelden van succesvolle B2B online marketing strategieën:

    • Content Marketing
    • Inbound Marketing
    • Social Media Marketing
    • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
    • Google Ads / Search Engine Marketing/PPC
    • Account Based Marketing (ABM) and Retargeting
    • Affiliate marketing en referral programma’s
    • Conversational Marketing  / chatbots

    Veelgebruikte strategieën bij B2C:

    • Social media (zowel onbetaald als betaald)
    • Paid Media Advertising (zoals banner plaatsingen etc.)
    • Marketplaces (bol.com / beslist.nl / marktplaats.nl)
    • E-mail Marketing
    • Google Shopping / Google Ads
    • Conversational Marketing  / chatbots
    • Storytelling
  • Online marketing strategie voorbeeld

    Er zijn veel verschillende online marketing strategieën. De strategie die voor jouw bedrijf of product perfect is, zal uit een combinatie bestaan van verschillende tactieken.

    Voorbeeld online marketing strategie: Trek bijvoorbeeld bezoekers naar je website door het schrijven en publiceren van goede artikelen (content marketing). Deze integreer je op een slimme manier op je website (SEO). Bezoekers die op je website zijn geweest probeer je daarna te herbereiken met slimme Google Ads, banners of advertenties op Facebook, Linkedin of Pinterest.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01