CONTACT

Wat doen we met “Social”?

Door Tim Rooza op 19 maart 2014

Aan elke (online) marketeer wordt de vraag wel eens gesteld: “wat doen we met social media?”.

Het belang van bovenstaande vraag voor een organisatie wordt onderstreept door onderstaande overtuigingen:

  • Het AIDA proces zal in veel gevallen geen individueel proces zal zijn. Andere bronnen en/of personen zullen tijdens dit proces worden geraadpleegd. Niet alleen berichten van vrienden uit het online netwerk zijn van belang tijdens het aankoopproces. Online berichten van bedrijven hebben bij 78 procent van de ondervraagden impact op wel of niet overgaan tot aankoop. Consumenten vinden het belangrijk om organisaties online te volgen: om op de hoogte te blijven van activiteiten, maar ook om het bedrijf en hun producten & diensten beter te leren kennen. Daarnaast vinden consumenten het belangrijk om betrokken te zijn bij de organisatie, door bijvoorbeeld nuttige feedback te geven.

Bekijk ook deze infographic:

De-invloed-van-social-media-op-online-verkopen-infographic

 

  • Mensen delen emoties, geen feiten

Lees ook: social media marketing

Het opzetten van een social media strategie

Er is online voldoende documentatie te vinden over het opzetten van een social media strategie, ben je op zoek naar een Social Media strategie stappenplan, bekijk dan eens:

Gouden regels

Houd bij het maken van de social media strategie altijd rekening met de volgende ‘gouden regels’:

  • Een social media strategie dient altijd in lijn te zijn met de gekozen business strategie.
  • De kwaliteit van het product/dienst dienen in overeenstemming te zijn met de kwaliteit van online communicatie
  • People don’t buy what you do, they buy why you do it.

Lees ook: B2C vs B2B marketing: adverteren op social media [infographic]

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01