CONTACT

Creëer urgentie en verbeter je websiteprestaties

Door Tim Rooza op 28 juni 2020

We hebben allemaal een zekere mate van FOMO, en dat is goed te verklaren. Kenmerkend voor FOMO is de wens om voortdurend te willen weten wat anderen uitspoken. Het is niets nieuws, het zit al in de mens zolang we bestaan. Je wilt nou eenmaal niet achter blijven bij de rest of belangrijke zaken mislopen. Heel ‘vroeger’ kon dit zelfs levensbedreigend zijn.

FOMO – Fear of missing out – Is inmiddels een ingeburgerd begrip. Het is volkomen menselijk om onderdeel te willen zijn van iets, iets niet mis te willen lopen. Het is ook precies dat verlangen waar de waarde ligt van goede “FOMO-marketing”.

Ook interessant: Verbeter je website met conversieoptimalisatie

Tegenwoordig, dankzij alle social media, zijn we voortdurend in contact en zien we steeds vaker wat we missen. Dit roept – vaak min of meer onbewust – het gevoel op dat je iets misloopt. En dat is geen prettig gevoel.

Sense of urgency creëren is niet leuk voor je bezoekers

De FOMO – of de sense of urgency – die je wilt oproepen bij je bezoekers, is niet per se een fijne emotie. Dus: handle with care! 

Ook interessant: Gebruik het LIFT-model bij conversieoptimalisatie

Maar ondernemer of marketeer wil je uiteraard dat men je dienst of product afneemt. Niet later, maar nu. Dit doe je door urgentie toe te voegen aan het aanbod. Dit kan grofweg op twee manieren:

  • Limiet op de tijd

Bijvoorbeeld “alleen vandaag”, “bestel voor 17:00 en krijg gratis goodies” of “Alleen deze week 35% korting”.

  • Limit op het aantal

Bijvoorbeeld “Nog maar 3 beschikbaar”.

Op deze wijze urgentie creëren heeft een zeer positieve invloed op je conversieratio’s. (Mits het aanbod écht goed is natuurlijk. :))

FOMO-marketing

Naar het creëren van urgentie door het toepassen van bovenstaande technieken, kan je nog meer inspelen op het FOMO-gevoel door, onder andere, deze technieken toe te passen:

  • Maak exclusieve aanbiedingen

Maak een aanbod wat alleen en exclusief beschikbaar is voor een bepaalde (klant)groep. Het laat je klanten “speciaal”-voelen en het aanbod wordt bijna onweerstaanbaar 🙂 

  • Maak gebruik van testimomials

Dit laat zien dan anderen je product of dienst al gebruiken en hier heel blij mee zijn. Hiermee doe je met de juiste testimonials ook een beroep op FOMO van je bezoeker.

  • Maak een speciaal aanbod voor de early-birds

Heel gangbaar bij events. De vroegboekers krijgen voordeel. Dit kan iemand over de streep trekken om eerder de knoop door te hakken.

  • Laat zien wat men al heeft gemist

Laat zien wat iemand al heeft misgelopen om de onrust bij je bezoeker nog verder te vergroten. Dit zorgt ervoor dat ze sneller beslissen op nieuwe deals. (Denk aan alle “you missed it!”-deals op booking.com)

Verbeter je websiteprestaties met conversieoptimalisatie

Urgentie creeren en FOMO-marketing gebruiken kan je conversieratio’s zeker een boost geven. Het is een sterke emotie die niet per se prettig ‘aanvoelt’ voor je bezoeker. Het is dus belangrijke om een zekere balans te vinden.

Zullen we samen kijken hoe we de website van jouw onderneming beter kunnen laten presteren? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op! Slechts 2 Plekjes beschikbaar, Alleen vandaag met 35% korting – Hoogste korting EVER! (geintje! ;-))

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01