Tip 1: Gebruik slimme remarketingtechnieken
Voor een webwinkel of met B2C-aanbod kan je gebruik gaan maken van (dynamische) display banners op het Google Netwerk en (bijvoorbeeld) social media.
Lees ook: 5 best practices voor remarketing campagne
Voor “kennisondernemers”, bijvoorbeeld coaches, consultants en andere specialisten waarbij contact met een opdrachtgever een voorwaarde is, zijn er andere slimme technieken van remarketing mogelijk…
Google Ads RLSA
Voor de kleinere (kennis)ondernemers kunnen “reguliere” Google Ads duur uitvallen. Door gebruik te maken van RLSA (Remarketing for Search) kan je advertenties richten op alleen de bezoekers die al eerder op je website zijn geweest.
Lees ook: Google Ads RLSA en vergelijkbare doelgroepen
LinkedIn Sponsored InMail
Besteed je doelgroep veel tijd op LinkedIn? Maak dan gebruik van de LinkedIn Insight Tag om je websitebezoekers op LinkedIn te kunnen bereiken. Wat vervolgens zeer effectief is, is het inzetten van LinkedIn Sponsored InMails in combinatie met remarketing. Daarbij kan je, zolang je voldoende websitebezoekers hebt, ook gebruik maken van de uitstekende targettingmogelijkheden die LinkedIn biedt (target bijvoorbeeld je websitebezoekers in combinatie met een bepaald functieprofiel).
Door gebruik te maken van een dergelijke InMail campagne kan je een ex-websitebezoeker op LinkedIn automatisch een bericht laten ontvangen. LinkedIn staat bekend als een “duur”-advertentieplatform – maar als je gebruik maakt van deze techniek worden de kosten zeer beperkt, terwijl je maximaal resultaat behaald.
Tip 2: Bied micro-conversies
De kans is groot dat je lezers nog niet in de beslissingsfase zitten. Een contact- of offerteaanvraag is dan net iets “teveel gevraagd”. Zorg dat je micro-conversies kan aanbieden, zoals het aanvragen van een whitepaper, het doen van een quiz, het aanmelden voor een webinar of het gebruik van een handige online calculator.
Tip 3: Gebruik een live chat
Het installeren van en live-chat op je website is tegenwoordig een peuleschil. Met een live-chat heb je de mogelijkheid om pro-actief vragen te stellen aan je websitebezoekers. Zo maak je de drempel tot contact heel erg laag.
Lees ook: De online marketing funnel
Extra tip: Vraag de lezer gewoon om actie
Wees niet bang om je lezers gewoon te vragen om contact op te nemen. Een “contact” linkje in de websitenavigatie is niet voldoende. Spreek de lezer aan op zijn “business pains” haal drempels weg en gebruik wat overtuigingskracht. Wees niet te bescheiden – soms is de vraag stellen al voldoende.
Lees ook: Een goede landingpage voor beter resultaat.
Heb jij websitebezoekers, maar levert het weinig op?
Laat dofollow dit voor je oplossen. Wij bespreken graag vrijblijvend welke tactiek we in jouw specifieke situatie aanraden. Voorkom dat je (in potentie) waardevolle websitebezoekers verloren gaan en neem direct contact op.