CONTACT

Maak je eigen banner voor Adwords Dynamic Remarketing

Door Tim Rooza op 20 juni 2018

Met dynamische remarketing banners in Adwords kan je producten in je banners tonen die de bezoekers eerder op je website hebben bekeken. Een zeer relevante én effectieve methode van remarketing voor webshops! Enig nadeel…. De vormgeving van die banners is saai en weinig onderscheidend. Tijd om daar verandering in te brengen door het maken van je eigen, custom, dynamic remarketing banners!

Standaard Dynamic Remarketing banners

De standaard dynamische remarketing banners kennen we allemaal wel. Basicly bestaan die uit wat productafbeeldingen, een logo en een call-to-action (optioneel). Je mag zelf in de Google Adwords interface wat kleuren en lettertypes wijzigen.

Een voorbeeld van een standaard (dynamische) remarketing banner zie je hier:

Remarketing Banner Adwords

Dit is in veel gevallen voldoende. Heb je echter bijvoorbeeld strenge eisen met betrekking tot de branding van je webshop? Dan heb je ook de mogelijkheid om zélf een eigen dynamic remarketing banner te maken. Zie het voorbeeld hieronder:

custom dynamic remarketing banner

 

Aan de slag met Google Web Designer (GWD)
Kleine disclaimer,….De tool “Google Web Designer” heeft een flinke leercurve.  Verwacht niet dat je binnen een uurtje een meesterwerk oplevert. Oefening baart kunst 😉 (gevoel voor design helpt hierbij ook)

Voor het maken van custom dynamic remarketing banners  gaan we aan de slag met Google Web Designer. Een gratis (maar professionele) tool die Google beschikbaar stelt voor het kunnen ontwikkelen van HTML5 banners en visuals. Deze tool is zeer krachtig en kan schitterende banners (inclusief animaties) maken. Het downloaden en installeren van de tool kost je niet meer dan een paar minuten.

Begin met een goede basis template

De volgende stap is het kiezen van een goed template als uitgangspunt. Het is belangrijk dat je niet from scratch begint. Bespaar tijd (en frustraties vanwege afgekeurde uploads in een later stadium) door een bestaand template te kiezen met veel overeenkomsten met de uiteindelijke banner.

Templates kiezen kan (sinds kort) in GWD zelf, maar ook op de website richmediagallery.com. Let op dat je hier de juiste filters kiest, anders loop je het risico dat je banner door Adwords niet wordt geaccepteerd. Volg deze deeplink voor GWD dynamic remarketing banner templates voor Adwords.

Bewerk de template in GWD

Nadat je de template hebt gekozen en geopend in GWD, heb je volledige vrijheid om je creativiteit de vrije loop te laten. Denk aan animaties, vormen, afbeeldingen, teksten, you name it…

Ben je nog niet bekend met GWD, dan is het nu de tijd om tutorials te volgen, en how-to’s te bekijken. Een how-to die ik erg nuttig vond betreft het koppelen van data uit je productfeed aan de verschillende elementen in je banner. Inmiddels is de interface van GWD een beetje gewijzigd – maar de werkwijze is nog identiek:

Upload je banner in Adwords

Na je deep-dive in GWD helemaal tevreden met je banner? Tijd om deze aan de wereld te tonen! Uploaden gaat eenvoudig via de Adwords interface:

  1. Click the Ads tab.
  2. Click + Ads and select Ad gallery.
  3. Select Dynamic ads.
  4. Select Upload your own layout.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het maken van custom dynamic remarketing banners voor Adwords. Vragen, opmerkingen of suggesties? Neem contact op!

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01