CONTACT

Lokale ondernemer? Go Hyperlocal!

Door Tim Rooza op 08 februari 2018

Ook voor ondernemers met een (zeer) lokale klantenkring is online adverteren een uitstekende manier voor het vinden van nieuwe klanten. Als tegelzetter, hovenier, bakker of fysiotherapeut heeft het geen zin om landelijk te adverteren. De oplossing? Hyperlocal Marketing op bijvoorbeeld Facebook en/of Google.

Lees ook: Lokale zichtbaarheid (local SEO) verbeteren

Wat is hyperlocal marketing?

Met hyperlocal marketing wordt zeer lokaal geadverteerd om zo de juiste potentiële klanten aan te spreken.  Het is zelfs mogelijk om in bepaalde gevallen op wijk-niveau in te zetten. Voor fysieke winkels wordt hyperlocal marketing ingezet om meer bezoekers over de vloer te krijgen. Dienstverleners vinden op deze wijze de regionale klantgroep door op het juiste moment online zichtbaar te zijn.

Lokaal adverteren op Facebook

Dat Facebook wint als het gaat om “bijna-eng-goed” targetten mag geen verassing zijn. Vaak is het mogelijk om een zeer specifieke regio aan te wijzen om in te adverteren. Zie hieronder het voorbeeld voor een advertentie 1km rondom de kantoorlocatie.

Lokale ondernemer? Go Hyperlocal!

Voor dienstverleners is het niet altijd nodig iedereen in deze locatie te bereiken. Filter alle passanten eruit door te kiezen voor “personen die hier wonen“.

Lokale ondernemer? Go Hyperlocal!

Vervolgens is het mogelijk verder te specificeren op interesses, leeftijd, geslacht – You name it.

Lokaal adverteren op Google

Net zoals bij Facebook biedt Google de mogelijkheid om zeer lokaal te kunnen adverteren. Gebruik hiervoor “radius targetting”.

Lokale ondernemer? Go Hyperlocal!

Deze regio-setting is mooi voor het adverteren op vrij brede zoektermen (“loodgieter”, “tandarts” etc.) aan personen in die zich in het verzorgingsgebied bevinden. Daarnaast is het ook slim om campagnes te lanceren met daarin de lokale zoektermen opgenomen (zoals “loodgieter arnhem”,”tandarts arnhem” etc.).

Ideaal voor ondernemers in een beperkt verzorgingsgebied

Lokaal online adverteren biedt ondernemers met een klein verzorgingsgebied en beperkt budget een zeer gerichte mogelijkheid om de doelgroep te bereiken.  Meer weten? Neem contact op!

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01