Lees ook: Lokale zichtbaarheid (local SEO) verbeteren
Wat is hyperlocal marketing?
Met hyperlocal marketing wordt zeer lokaal geadverteerd om zo de juiste potentiële klanten aan te spreken. Het is zelfs mogelijk om in bepaalde gevallen op wijk-niveau in te zetten. Voor fysieke winkels wordt hyperlocal marketing ingezet om meer bezoekers over de vloer te krijgen. Dienstverleners vinden op deze wijze de regionale klantgroep door op het juiste moment online zichtbaar te zijn.
Lokaal adverteren op Facebook
Dat Facebook wint als het gaat om “bijna-eng-goed” targetten mag geen verassing zijn. Vaak is het mogelijk om een zeer specifieke regio aan te wijzen om in te adverteren. Zie hieronder het voorbeeld voor een advertentie 1km rondom de kantoorlocatie.
Voor dienstverleners is het niet altijd nodig iedereen in deze locatie te bereiken. Filter alle passanten eruit door te kiezen voor “personen die hier wonen“.
Vervolgens is het mogelijk verder te specificeren op interesses, leeftijd, geslacht – You name it.
Lokaal adverteren op Google
Net zoals bij Facebook biedt Google de mogelijkheid om zeer lokaal te kunnen adverteren. Gebruik hiervoor “radius targetting”.
Deze regio-setting is mooi voor het adverteren op vrij brede zoektermen (“loodgieter”, “tandarts” etc.) aan personen in die zich in het verzorgingsgebied bevinden. Daarnaast is het ook slim om campagnes te lanceren met daarin de lokale zoektermen opgenomen (zoals “loodgieter arnhem”,”tandarts arnhem” etc.).
Ideaal voor ondernemers in een beperkt verzorgingsgebied
Lokaal online adverteren biedt ondernemers met een klein verzorgingsgebied en beperkt budget een zeer gerichte mogelijkheid om de doelgroep te bereiken. Meer weten? Neem contact op!