Lange tijd was er weinig beweging in de advertentiemogelijkheden van LinkedIn. Zelfs voor b2b campagnes was het platform daardoor eigenlijk niet optimaal in te zetten. Grootste boosdoeners: het ontbreken van Lead Ads en de zeer beperkte mogelijkheden voor het vaststellen van de doelgroep. In januari van dit jaar schreef ik daar nog deze, ietwat zure, blogpost over: Adverteren op LinkedIn (+3 functies die ik mis).
Het kan (ineens) snel gaan….
Blijkbaar dacht LinkedIn er ook zo over; want de functies worden ineens in een (voor LinkedIn begrippen) razend tempo gelanceerd. Enkele weken geleden werd een belangrijke stap gezet met de lancering van Lead Ads (woohoo! ;)) en nu wordt een volgende horde genomen…
LinkedIn Lanceert Matched Audiences
Op LinkedIn was het mogelijk om je advertentie doelgroep te bepalen op basis van de gegevens die men zelf in het profiel heeft opgegeven (zoals functie, leeftijd, skills, bedrijf etc.). Met de introductie van Matched Audiences komen hier belangrijke mogelijkheden bij.
Remarketing
Door middel van remarketing is het mogelijk geworden om websitebezoekers (of bezoekers op specifieke pagina’s binnen je website) als doelgroep te definiëren.
Contact targetting
Een doelgroep gebaseerd op contacten (e-mailadressen) die je kunt uploaden.
Accounts
Beschik je over lijsten van “droomklanten” die je graag zou willen binnenhalen? Door middel van Account Based Targetting kan je deze bereiken. Je kan deze ook nog verder verfijnen op verschillende professional demograhics zodat je de juiste mensen bij deze bedrijven kan bereiken. LinkedIn heeft wel minimaal 1.000 bedrijven/accounts nodig om mee te werken.
Adverteren op LinkedIn is een serieuze optie geworden
De updates van de afgelopen maanden hebben ervoor gezorgd dat LinkedIn een zeer waardevol kanaal kan zijn voor (B2B) marketingcampagnes. De klikprijzen liggen erg hoog in vergelijking met Facebook en Adwords; maar met deze nieuwe mogelijkheden is het mogelijk geworden om relevante(re) advertenties te tonen aan het juiste publiek en daarmee de effectiviteit van de campagnes te verbeteren.
Op zoek naar een freelance online marketeer om je (online) marketing naar een hoger plan te tillen? I’m your man.
Pssst LinkedIn,… als je luistert…. Volgende week de Look-a-like audiences lanceren? 😉
Dankzij ruime ervaring op verschillende deelgebieden binnen online marketing zorg ik ervoor dat kansen gesignaleerd en verzilverd worden. Daarbij zet ik verschillende middelen in zoals o.a. Google Adwords (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO), Social Media, Videomarketing, E-mailmarketing en Conversieoptimalisatie.
Wij zijn dofollow. Wij gaan voor open, flexibele samenwerkingen waarin eerlijkheid en resultaat centraal staan. Wij zijn dol op datagedreven online marketing die online succes vergroot en echte resultaten oplevert.
Wij richten ons op heldere, meetbare marketing. En worden blij van effectieve campagnes, slimme strategieën en duurzame optimalisaties!
Online marketing uitbesteden
Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.
Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.