Het principe is hetzelfde als bij de Lead Ads op Facebook en Instagram: maak en koppel eenvoudig een formulier direct aan je advertentie (sponsored post). Zo kan men direct reageren op je advertentie zonder dat je hiervoor een extra website + contactformulier hoeft in te richten.
Het direct kunnen verzenden van een formulier bij je advertentie zorgt voor veel minder frictie bij de gebruiker. Ga maar na: Geen extra laadtijden, onduidelijke websites en onhandige invulvelden meer. LinkedIn zorgt er ook nog eens voor dat het formulier grotendeels al ingevuld is. De drempel om te reageren op een advertentie wordt zo heel erg laag gehouden.
Ingevulde formulieren (de leads) zijn te downloaden uit je LinkedIn Ad platform of het is mogelijk om een slimme koppeling te maken door middel van Zapier. LinkedIn zal in de aankomende periode meer koppelingen naar CRM systemen beschikbaar maken (o.a. naar Salesforce en Microsoft dynamics).
Alleen voor mobiele gebruikers
LinkedIn heeft goed gekeken naar de introductie van Lead Ads bij Facebook, want ze volgen dezelfde route: Eerst alleen voor mobiele gebruikers via de App in een latere fase ook voor iedereen op de website en desktop.
Aan de slag!
Deze functionaliteit is fantastisch voor (B2B) marketeers. Eindelijk biedt LinkedIn een laagdrempelige manier om leads te verzamelen. Het opzetten van een campagne is relatief eenvoudig en self-explanatory.
De verwende online marketeer zal alsnog tegen de vertrouwde LinkedIn Ads Frustraties aanlopen zoals de lange tijd die nodig is voor het goedkeuren van een advertentie (Ik wacht as-we-speak al 16 uur op een goedkeuring). Ook is de LinkedIn Ads interface (nog?) erg buggy. Klik een paar keer extra op “Save” (thank me later).
Maar…. Er is eindelijk ontwikkeling op het advertentievlak binnen LinkedIn, en alleen dát al is reden voor optimisme!
Extra klanten via LinkedIn
Wil jij ook extra klanten via LinkedIn door middel van het inzetten van de LinkedIn Lead Gen forms? Trek bij mij aan de bel, dan maken we er een succes van!