Wat als de website niet “goed” is?
Een goede website is dus, in samenwerking met goede online marketing campagnes, een belangrijk onderdeel. Maar ook zonder een goede website, of zelfs helemaal zonder website (ja echt!), zijn er verschillende manieren waarop ik business kan genereren voor deze opdrachtgevers.
Ook met een goede website zijn onderstaande opties overigens goede methodes voor leadgeneratie, omdat de bezoeker zich direct bij de advertenties kan inschrijven verlaagt dit de drempel flink.
Landingspage creatie
Het meest voor de hand ligt het zelf máken van een pagina waarop bezoekers kunnen converteren, een “landingspagina“. Deze pagina’s zijn dan optimaal ingericht, sluiten perfect aan bij de advertentiecampagne en hebben een volledige focus op het genereren van een contactaanvraag. Vooral voor een advertentiecampagne met Google Adwords is dit de beste oplossing.
Leadgeneratie via Facebook Lead Ads
Dankzij de goede mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken is leadgeneratie via Facebook vaak een goede optie. Geen website nodig, en zelfs geen (actieve) Facebook pagina. Dankzij het maken van wat slimme (technische) koppelingen zorg ik dat aanvragen van potentiële klanten direct bij mijn opdrachtgevers in de mailbox komen. Ideaal voor de promotie van diensten (bijvoorbeeld accountants, sportscholen etc.)
Leadgeneratie via Instagram
Vanaf deze maand (dus nog super vers) – is dezelfde functionaliteit als de Facebook Lead Ads beschikbaar voor laadgeneratie via Instagram.
Leadgeneratie via Gmail Sponsored Promotions (GSP)
Dit betreft het adverteren binnen de GMAIL van gebruikers. In veel gevallen een goede optie, mede dankzij de mogelijkheid om de advertenties te kunnen richten op gebruikers die e-mails hebben ontvangen van bijvoorbeeld concurrenten of gerelateerde diensten.
Adverteerders die door Google zijn goedgekeurd mogen afwijken van de formaten die “standaard” worden aangeboden voor het adverteren binnen Gmail. Deze adverteerders mogen eigen uitingen maken/coderen en kunnen hier dan bijvoorbeeld rechtstreeks formulieren in verwerken.
One down: Leadgeneratie via Twitter cards “is niet meer”
Helaas is Twitter gestopt (vanaf deze week worden ze niet meer getoond) met het aanbieden van de optie om e-mailadressen te verzamelen door middel van zogenaamde “leadscampagnes”. Dit netwerk was ooit de eerste die deze optie aanbood, maar is hier in december 2016 mee gestopt. Zonde!
Enthousiast geworden?
Genoeg mogelijkheden om tóch online klanten te verzamelen, zelfs zonder optimale website. Zullen we de beste opties samen bespreken?
Update: 5 april 2017: LinkedIn doet nu ook mee met Leads Gen Forms!