CONTACT

Leadgeneratie zonder (goede) website

Door Tim Rooza op 08 maart 2017

Als online marketeer realiseer ik dagelijks vele online aanvragen, verkopen en andere klantcontacten voor mijn opdrachtgevers. Dit heet leadgeneratie. Hierbij zoek ik voortdurend naar nieuwe mogelijkheden en sweet-spots om goede resultaten te behalen. In veel gevallen speelt de website van mijn opdrachtgever een belangrijke rol, dáár moet het gebeuren. De stroom aan bezoekers die ik met online campagnes daarheen leid, zullen op die website de gewenste actie moeten ondernemen (= converteren, het product van mijn opdrachtgever kopen, een mail sturen, een contactformulier invullen of telefonisch contact opnemen).

Wat als de website niet “goed” is?

Een goede website is dus, in samenwerking met goede online marketing campagnes, een belangrijk onderdeel. Maar ook zonder een goede website, of zelfs helemaal zonder website (ja echt!), zijn er verschillende manieren waarop ik business kan genereren voor deze opdrachtgevers.

Ook met een goede website zijn onderstaande opties overigens goede methodes voor leadgeneratie, omdat de bezoeker zich direct bij de advertenties kan inschrijven verlaagt dit de drempel flink.

Landingspage creatie

Het meest voor de hand ligt het zelf máken van een pagina waarop bezoekers kunnen converteren, een “landingspagina“. Deze pagina’s zijn dan optimaal ingericht, sluiten perfect aan bij de advertentiecampagne en hebben een volledige focus op het genereren van een contactaanvraag. Vooral voor een advertentiecampagne met Google Adwords is dit de beste oplossing.

Leadgeneratie via Facebook Lead Ads

Dankzij de goede mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken is leadgeneratie via Facebook vaak een goede optie. Geen website nodig, en zelfs geen (actieve) Facebook pagina. Dankzij het maken van wat slimme (technische) koppelingen zorg ik dat aanvragen van potentiële klanten direct bij mijn opdrachtgevers in de mailbox komen. Ideaal voor de promotie van diensten (bijvoorbeeld accountants, sportscholen etc.)

leadgeneratie zonder website

Leadgeneratie via Instagram

Vanaf deze maand (dus nog super vers) – is dezelfde functionaliteit als de Facebook Lead Ads beschikbaar voor laadgeneratie via Instagram.

 

Leadgeneratie via Gmail Sponsored Promotions (GSP)

Dit betreft het adverteren binnen de GMAIL van gebruikers. In veel gevallen een goede optie, mede dankzij de mogelijkheid om de advertenties te kunnen richten op gebruikers die e-mails hebben ontvangen van bijvoorbeeld concurrenten of gerelateerde diensten.

Adverteerders die door Google zijn goedgekeurd mogen afwijken van de formaten die “standaard” worden aangeboden voor het adverteren binnen Gmail. Deze adverteerders mogen eigen uitingen maken/coderen en kunnen hier dan bijvoorbeeld rechtstreeks formulieren in verwerken.

Gmail Sponsored Promotions

One down: Leadgeneratie via Twitter cards “is niet meer”

Helaas is Twitter gestopt (vanaf deze week worden ze niet meer getoond)  met het aanbieden van de optie om e-mailadressen te verzamelen door middel van zogenaamde “leadscampagnes”. Dit netwerk was ooit de eerste die deze optie aanbood, maar is hier in december 2016 mee gestopt. Zonde!

Enthousiast geworden?

Genoeg mogelijkheden om tóch online klanten te verzamelen, zelfs zonder optimale website. Zullen we de beste opties samen bespreken?

Update: 5 april 2017: LinkedIn doet nu ook mee met Leads Gen Forms!

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01