CONTACT

Online marketing kennisbank.

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Hoe meer jij weet over online marketing, des te sneller we samen tot resultaten komen. lees hier artikelen over de online marketing ontwikkelingen die ons bezighouden.

Analytics Remarketing on-the-fly inschakelen (AVG proof)

Door Tim Rooza, 12 juli 2018

Tim Rooza

Alle paniek rondom de invoering van de nieuwe privacywet (AVG) ligt gelukkig achter ons. Terwijl de stofwolken langzaam neerdalen merk...

Track formulieren zonder “bedankt”-pagina (2018)

Door Tim Rooza, 27 juni 2018

Tim Rooza

Niet de eerste keer dat ik dit onderwerp aansnijd. Het eerdere artikel over dit onderwerp stamt uit 2015 en inmiddels...

In 3 stappen een cookiebar in Google Tagmanager

Door Tim Rooza, 16 mei 2018

Tim Rooza

Voor online marketeers brengt de invoering van de GDPR een roerige periode met zich mee. Onderdeel van deze nieuwe privacywet...

Verbeter de “standaard kanaalgroepering” in Google Analytics

Door Tim Rooza, 28 februari 2018

Tim Rooza

Voor iedereen die regelmatig in Google Analytics duikt komen ze bekend voor: de “standaard kanalen”. Handig, maar met een paar...

Meerdere verwijzingen van Facebook in Google Analytics (en hoe je dat kan oplossen)

Door Tim Rooza, 21 februari 2018

Tim Rooza

Als je website(s) promoot via Facebook en vervolgens de prestaties hiervan met Google Analytics wilt meten, loop je al snel...

Data van websitebezoekers gebruiken voor Account-Based Marketing (ABM)

Door Tim Rooza, 17 januari 2018

Tim Rooza

In (B2B) online marketing campagnes bestaat de doelstelling vaak uit het genereren van zoveel mogelijk leads (contactaanvragen). Maar zelfs wanneer...

Hoeveel is een klant nou écht waard (customer lifetime value berekenen)

Door Tim Rooza, 3 januari 2018

Tim Rooza

Om te kunnen beoordelen of je (online) marketingcampagnes winstgevend zijn, is het van belang om te weten hoeveel een klant...

Doelen importeren uit Analytics of Adwords conversies gebruiken?

Door Tim Rooza, 28 december 2017

Tim Rooza

Bij het inrichten van je Google Adwords account kan je kiezen voor het importeren van je transacties en doelen vanuit...

Over de “Conversion Linker” tag in GTM

Door Tim Rooza, 2 november 2017

Tim Rooza

Als je een GTM (Google Tag Manager) gebruiker bent, heb je hem misschien wel zien staan. De “Conversion Linker” tag....

Kom meer te weten over je websitebezoekers met LinkedIn Website Demographics

Door Tim Rooza, 2 augustus 2017

Tim Rooza

Voor marketeers is het van belang om zoveel mogelijk data te hebben van websitebezoekers. Dankzij Facebook en Google kunnen we al...

[PLUGIN] Contact Form 7 Tracking plugin: Al je formulieren eenvoudig voorzien van trackingcodes

Door Tim Rooza, 26 juli 2017

Tim Rooza

Zo nu en dan kan ik het niet laten en neem ik een diepe duik in de code. Zo ook...

Kliks op e-mail en telefoonnummers bijhouden met GTM

Door Tim Rooza, 18 juli 2017

Tim Rooza

Wat is een Tag management systeem? Tag management systemen maken het gemakkelijk om analyse, marketing en andere tag-gebaseerde codes op...

Betere resultaten met goede landingpages

Door Tim Rooza, 21 juni 2017

Tim Rooza

Websitebezoekers komen niet altijd op de homepage van je website terecht. Zorg met killer-landingpages voor de beste resultaten. De landingpage is...

Wat te doen als Adwords te weinig sales oplevert?

Door Tim Rooza, 6 juni 2017

Tim Rooza

Eerste prioriteit bij online marketing (Adwords) campagnes voor webshops is het verhogen van het aantal online verkopen. Wat te doen als de...

3 “Killer” Calculated Metrics in Google Analytics

Door Tim Rooza, 1 maart 2017

Tim Rooza

Na het bestuderen van honderden accounts en implementaties van Google Analytics voor evenzoveel verschillende websites, is het aantal keren dat ik...

1 2 3 4
Meer artikelen aan het laden...
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01