CONTACT

Je website staat niet hoog in Google (en dit is waarom)

Door Tim Rooza op 03 augustus 2020

Als je een website laat bouwen door een webontwikkelaar en je hebt afgesproken dat deze “SEO proof” is, dan betekent dit in de praktijk dat de website het Google zo makkelijk maakt om je website te crawlen en indexeren. Uitermate belangrijk. Een voorwaarde voor SEO-succes, een must-have. In “vroeger tijden” (weet je nog.., framesets….flash etc.), gaf je dit een voorsprong. Tegenwoordig is het een vanzelfsprekendheid. Het geeft je dus geen voorsprong op andere websites, iedereen heeft dit inmiddels wel voor elkaar.

Stel: je hebt een mooie website laten maken, helemaal “SEO-proof”. Kosten noch moeite gespaard en de verwachtingen waren hooggespannen. Maar nu, enige maanden na de livegang, blijft het angstvallig stil. De website komt niet of nauwelijks naar voren in Google en van bezoekers of aanvragen/sales is al helemaal geen sprake. Sounds familiar? Je bent niet de enige. 

Wat is “SEO-proof” in dit geval eigenlijk?

Wil je meer weten over de SEO basics? lees ook eens SEO voor Dummies.

Je wordt overtroffen door concurrenten

Het klinkt logisch (en pijnlijk), maar toch is het de meest voor de hand liggende reden. Jouw “SEO” kan best in orde zijn, maar als je concurrenten meer te bieden hebben dan jij (snellere website, betere content, meer inkomende linkjes etc.) dan delf je alsnog het onderspit. 

Waardevolle SEO-termen zijn zwaarbevochten. Zorg dat je precies weet wat jouw website onderscheidt van die van de concurrentie, waarom je website bestaat en van belang is en zet daar op in. Zoek en vind een niche. Voorbeeld: Met een beperkt budget een 2e markplaats.nl succesvol maken wordt lastig, maar een platform waar consumenten onderling oldtimers kunnen ruilen is al kansrijker.

Tip: wij kunnen helpen met het opzetten van een resultaatgerichte SEO-strategie.

Zonder SEO strategie ben je nergens

De basis moet goed zijn, de content moet beter zijn dan die van de concurrent en zal voortdurend uitgebreid/geactualiseerd moeten worden. Het is een ‘spel’ van de lange adem waarbij kwaliteit altijd (nou ja, heel vaak) aan het langste eind trekt. 

Daarbovenop zijn er goede, wat meer geavanceerde, SEO tactieken die je kunnen helpen bij een betere positie van je website in Google. Die tactieken kunnen helpen om het laatste zetje richting position-1 (of zelfs position-0) te geven.

Lees ook: Hoger in Google met deze 3 tactieken

Reverse engineer succes

Nadat je hebt onderzocht op welke zoektermen je website moet gaan scoren ga je een concurrentieonderzoek doen. Welke partijen scoren daar hoog? Wat doen ze goed? Welke informatie mist er nog? Op welke plekken promoten ze hun content? Op welke zoektermen scoren ze nog meer? 

Zie ook: SEO doe het beter dan de concurrentie 

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is geen eenmalige actie maar vraagt doorlopend aandacht. Zoekwoordonderzoek. Het monitoren van resultaten. Het schrijven, publiceren en promoten van nieuwe content en het verbeteren/uitbreiden van oudere content. SEO is gewoon keihard werken.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01