CONTACT

[INFOGRAPHIC] Google Shopping optimaliseren met prioriteiten

Door Tim Rooza op 13 december 2018

Er zijn meerdere manieren om je shopping campagnes te optimaliseren (lees ook eens dit artikel, en deze en deze) maar de meest gangbare methode is optimalisatie door middel van het instellen van campagneprioriteiten met bijbehorende uitsluitingszoekwoorden.

“je gaat het pas zien, als je het doorhebt” – Deze gevleugelde uitspraak van Johan Cruijff is hier zeker van toepassing. Waarschijnlijk komt het door de verwarrende naamgeving vanuit Google dat het principe van Shopping optimalisatie met campagneprioriteiten zo lastig uit te leggen is.  

In de onderstaande infographic proberen we het principe van Shopping optimalisatie met campagneprioriteiten en uitsluitingszoekwoorden visueel (ok, ok – én met een hoop tekst ;)) te verduidelijken. Handig voor als je weer eens mentaal in de knoop raakt door een “hoge prio”- campagne met “lage biedingen” en een “lage prio” campagne met een “hoge” conversieratio 😉

Google Shopping campagnes optimaliseren
Klik op de afbeelding op de PDF te downloaden
Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01