CONTACT

Adwords Ads herschrijven; is het je tijd waard?

Door Tim Rooza op 18 januari 2017

Door alle complexe en soms moeilijke taken die bij het optimaliseren van flinke Adwords campagnes komen kijken, is het gemakkelijk om de optimalisatie van de advertentieteksten te ‘vergeten’. Terwijl dit een MEGA EFFECT kan hebben op je campagneresultaten.

Je kan uren bezig zijn met het finetunen- van je doelgroep, refinen van je keyword-lijsten en het bid-management; maar als je advertentieteksten de zorgvuldig gekozen doelgroep niet- of om de verkeerde reden- motiveert om te klikken – Dan zullen de campagneresultaten teleur blijven stellen.

De advertentieteksten verbeteren zal een direct positief effect hebben op je doorklikratio’s (CTR), conversie ratio en de kosten per conversie.

Expanded text ads - Google Adwords

De tips die Google zelf geeft

Google geeft zelf 5 pijlers aan waar goede tekstadvertenties aan dienen te voldoen:

  1. Benadruk wat u uniek maakt
  2. Vermeld prijzen, promoties en exclusieve aanbiedingen
  3. Bied potentiële klanten de mogelijkheid om actie te ondernemen
  4. Voeg ten minste één van uw zoekwoorden toe
  5. Stem uw advertentie af op uw bestemmingspagina

Nu die open deuren ingetrapt zijn, hier wat tips die wat meer de diepte in gaan. Deze zijn gebaseerd op een onderzoek over de prestaties van meer dan 1.2 miljoen expanded text ads.

3 Pro tips – Succesvolle expanded text ads

1 – Vermijd Dynamic Keyword Insertion

Het invoegen van Dynamic Keywords ( “{KeyWord: Je keyword hier}” ) is een veelgebruikte truc om het zoekwoord terug te laten komen in de advertentietekst. Uit onderzoek blijkt echter dat deze “luie”-manier van het opstellen van advertenties minder goede resultaten geeft dan de advertenties die volledig door een mens opgesteld zijn.

2 – Je headline hoeft niet per-se veel karakters te bevatten (maar de description liever wel)

Ook advertenties met een korte headline presteren goed. Gebruik wel zoveel als mogelijk karakters bij de descriptions. Hiervan is wel bewezen dat dit zorgt voor een betere doorklikratio

3 – Laat de woorden in je Path terugkomen in de description

Dit heeft een positief effect. Het altijd gebruiken van beide paden is overigens niet nodig. Studie wijst uit dat het gebruik van 1 pad net zo effectief is. De woorden uit de Paths terug laten komen in de Headline heeft geen extra positief effect.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01