CONTACT

Google Display banners: Gebruik van Google responsieve vs. custom banners

Door Lian van Doorn op 08 mei 2019

Met de Google Ads kan je responsieve banners maken voor Google Display campagnes. Deze banners zijn ook nog eens ‘responsief’ en kunnen zo op heel veel websites geplaatst worden. Lekker makkelijk. Toch zijn er redenen om voor een zelf gemaakte banner te kiezen. We zetten de voor- en nadelen van responsieve banners op een rijtje.

De voordelen:

  • Groot bereik doordat de banners op veel websites geplaatst kunnen worden omdat ze zich aanpassen aan ieder formaat
  • Gemakkelijk testen met ad-copy
  • Snel en efficiënt

De nadelen:

  • Beperkte mogelijkheden in de opmaak
  • Moeilijker een eigen look and feel over te brengen
  • Oogt minder creatief

Wanneer kiezen voor een responsieve banner?

Er zijn verschillende redenen om bannercampagnes op het Google Display Netwerk in te zetten. Zo kun je met een display bezoekers activeren die inmiddels al bekend zijn met je merk of product om ze over te halen tot een conversie (retargeting). Ook kun je een display-advertenties inzetten voor specifiekere targeting om klanten te inspireren en enthousiasmeren voor jouw merk en zo een behoefte te creëren.  Tenslotte kun je als doel hebben om de herkenbaarheid en het bereik van je merk te vergroten (branding) met een display-campagne. De visuele aspecten, zoals kleuren, fonts en logo’s, van je merk zijn van belang om een groter marktaandeel te verwerven. 

custom dynamic remarketing banner

Een custom banner met eigen look-and-feel zie je hierboven. Voorbeeld van banners uit de responsieve banner hieronder:

Google Display banners: Gebruik van Google responsieve vs. custom banners

In het geval van een branding-doelstelling of strenge brand-guidelines kan een custom-made banner een aantrekkelijke optie zijn. Let wel, onze ervaring leert dat responsieve banners beter presteren. Houd er daarnaast rekening mee dat het maken van een custom banner veel tijd kost.

Ook relevant: Maak je eigen banner voor Google Dynamic Remarketing campagnes

Kortom: Wil je op een snelle, efficiënte manier Display campagnes toepassen die op verschillende platforms vertoond kunnen worden? Gebruik dan de responsieve banners. Alleen als je verbonden bent aan strikte richtlijnen voor logogebruik en als branding de belangrijkste doelstelling van je campagne is dan is het gebruik van zelfgemaakte banners aan te raden.

Meer advies over het toepassen van Google Display banners? Neem contact met ons op.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01