Google Display banners: Gebruik van Google responsieve vs. custom banners
Google Display banners: Gebruik van Google responsieve vs. custom banners
Door Lian van Doorn op 08 mei 2019
Met de Google Ads kan je responsieve banners maken voor Google Display campagnes. Deze banners zijn ook nog eens ‘responsief’ en kunnen zo op heel veel websites geplaatst worden. Lekker makkelijk. Toch zijn er redenen om voor een zelf gemaakte banner te kiezen. We zetten de voor- en nadelen van responsieve banners op een rijtje.
De voordelen:
Groot bereik doordat de banners op veel websites geplaatst kunnen worden omdat ze zich aanpassen aan ieder formaat
Gemakkelijk testen met ad-copy
Snel en efficiënt
De nadelen:
Beperkte mogelijkheden in de opmaak
Moeilijker een eigen look and feel over te brengen
Oogt minder creatief
Wanneer kiezen voor een responsieve banner?
Er zijn verschillende redenen om bannercampagnes op het Google Display Netwerk in te zetten. Zo kun je met een display bezoekers activeren die inmiddels al bekend zijn met je merk of product om ze over te halen tot een conversie (retargeting). Ook kun je een display-advertenties inzetten voor specifiekere targeting om klanten te inspireren en enthousiasmeren voor jouw merk en zo een behoefte te creëren. Tenslotte kun je als doel hebben om de herkenbaarheid en het bereik van je merk te vergroten (branding) met een display-campagne. De visuele aspecten, zoals kleuren, fonts en logo’s, van je merk zijn van belang om een groter marktaandeel te verwerven.
Een custom banner met eigen look-and-feel zie je hierboven. Voorbeeld van banners uit de responsieve banner hieronder:
In het geval van een branding-doelstelling of strenge brand-guidelines kan een custom-made banner een aantrekkelijke optie zijn. Let wel, onze ervaring leert dat responsieve banners beter presteren. Houd er daarnaast rekening mee dat het maken van een custom banner veel tijd kost.
Kortom: Wil je op een snelle, efficiënte manier Display campagnes toepassen die op verschillende platforms vertoond kunnen worden? Gebruik dan de responsieve banners. Alleen als je verbonden bent aan strikte richtlijnen voor logogebruik en als branding de belangrijkste doelstelling van je campagne is dan is het gebruik van zelfgemaakte banners aan te raden.
Lian is gespecialiseerd in doelgroeptargeting en online marketingcampagnes. Met haar ruime ervaring op het gebied van marketing en online contentcreatie stelt ze communicatieplannen en marketingstrategieën op. Ze zorgt ervoor dat bezoekers hun weg vinden naar producten die passen bij hun interesses.
Laat een efficiënte en effectieve Google Ads campagne maken door een bureau met zó veel SEA-ervaring dat Google Ads voor hen als natuurlijke habitat aanvoelt.
Wij zijn dofollow. Wij gaan voor open, flexibele samenwerkingen waarin eerlijkheid en resultaat centraal staan. Wij zijn dol op datagedreven online marketing die online succes vergroot en echte resultaten oplevert.
Wij richten ons op heldere, meetbare marketing. En worden blij van effectieve campagnes, slimme strategieën en duurzame optimalisaties!
Online marketing uitbesteden
Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.
Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.