CONTACT

Google Ads uitbesteden in 2023

Door Tim Rooza op 28 december 2014

Google Ads is het online advertentieplatform van Google. Al lange tijd is dit een belangrijk marketingkanaal. Via dit advertentieplatform bereik je namelijk betaald jouw doelgroep om conversies te behalen. Dus wil je Google Ads uitbesteden. Dit scheelt jouw gedoe, maar levert wel resultaat op. Google Ads is een onderdeel van SEA (search engine advertising) en kan op verschillende manieren. Maar uiteindelijk is het sturen op conversies met behulp van data de bepalende factor. Dus komt bij jou ontstaan de vragen: Google ads uitbesteden? Waar moet ik beginnen?

Het verschil tussen betaald en organisch verkeer

Bezoekers organisch of via social media naar je website sturen, kan maanden duren. Met betaald verkeer, behaal je dit in dagen. Ook kun je gericht adverteren op een betaald zoekwoord en hierbij de juiste pagina aan koppelen. Een pagina die mensen converteert. De zoekintentie van de betaalde bezoeker is namelijk duidelijk: hij of zij wil zich aanmelden voor iets of wil een product kopen. En in precies deze fase in de klantreis wil je zichtbaar zijn.

Wist je dat bijvoorbeeld 61,5% van de zoekers in Google klikken op een pagina in de top 3? Hoe hoger je komt, hoe hoger de CTR (click through rate). Google ads uitbesteden helpt je hierbij.

De voordelen van Google Ads uitbesteden

1. Kiezen voor specialisatie

Google Ads kost ondernemers geld. Het opzetten en onderhouden van een succesvolle Adwords campagne is tegenwoordig absoluut specialistenwerk. Een Google Ads-specialist kan uw advertentiebudget inzetten dat het aantoonbaar extra omzet oplevert.

2. Tijdsbesparing voor jouw bedrijf

Als je als ondernemer gefocust wilt blijven op de groei van je bedrijf, is het een verstandige keuze om Google Ads uitbesteden te overwegen. Het zelf beheren van Google Ads kan overweldigend zijn, gezien de complexiteit en constante updates van het platform.

Door Google Ads uit te besteden aan een specialist, kun je je richten op waar jij het beste in bent: jouw bedrijf leiden en je producten of diensten optimaliseren. Je bespaart niet alleen tijd, maar je krijgt ook inzichtelijke rapportages die de prestaties van je campagnes direct laten zien, zonder dat je zelf door een zee van analytics hoeft te gaan.

3. Google ads optimaliseren en monitoren

Google Ads vereist regelmatige monitoring en aanpassing om ervoor te zorgen dat campagnes effectief zijn. Het regelmatig inchecken, aanpassen van biedingen, testen van advertentieteksten en analyseren van resultaten kan veel tijd kosten. Wij vinden dit hartstikke leuk, dus pakken deze taken graag op! Check bijvoorbeeld onze optimalisatietips voor zoekcampagnes.

De kosten van het uitbesteden van Google Ads

Uitbesteden van Google Ads betekent ook een kwaliteitsinvestering. Je laat je advertenties namelijk door een marketingspecialisten. Maar je mag ons natuurlijk ook vakidioten noemen 😉 Resultaten die verbeteren en tijdbesparing zodat je je focust op de zaken waar je de meeste toegevoegde waarde kunt leveren.

Kiezen voor kwaliteit en specialisatie

Google Ads uitbesteden? Neem dan vandaag nog contact op.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01