CONTACT

Gebruik van bod-limieten i.c.m. slimme biedstrategie

Door Christian Broekmeulen op 23 augustus 2023

Slimme biedstrategieën zijn krachtige tools waarmee je Google’s geavanceerde algoritmen in je voordeel kunt laten werken, waardoor je rendement op investering (ROI) wordt geoptimaliseerd. Echter, voor sommige marketeers kunnen deze strategieën soms aanvoelen alsof ze de controle verliezen over hun campagnes.

Slimme biedstrategieën

De kern van slimme biedstrategieën ligt in het vermogen van Google om met behulp van algoritmes de kans te berekenen dat een specifieke zoekopdracht resulteert in een conversie. Afhankelijk van de doelstelling kan de definitie van een conversie variëren, zoals het maximaliseren van het aantal conversies, het optimaliseren van de conversiewaarde of het bereiken van een specifieke ROI.

Vroeger was er weinig te doen als een slimme biedstrategie niet aan de verwachtingen voldeed, afgezien van het uitproberen van een andere strategie. Maar nu is er goed nieuws!

Portfolio biedstrategie

Er is nu een methode waarmee je toch meer sturing kunt geven aan je slimme biedstrategieën. Door gebruik te maken van een portfolio biedstrategie kun je zowel een minimaal als maximaal bod limiet instellen. Dit betekent dat je een perfect evenwicht kunt vinden tussen handmatige biedingen op campagneniveau en het optimaliseren van conversies.

Gebruik van bod-limieten i.c.m. slimme biedstrategie


Het mooie aan portfolio biedstrategieën is dat je ze op één of zelfs meerdere campagnes tegelijk kunt toepassen. Wanneer je één biedstrategie deelt over meerdere campagnes, worden de conversiedrempels gecombineerd. Hierdoor kan het zijn dat je gemakkelijker voldoet aan het vereiste minimumaantal conversies voor de gekozen biedstrategie.

Om een portfolio biedstrategie in te stellen, ga je simpelweg naar Google Ads, klik je rechtsboven op ‘Tools > Instellingen’ en selecteer je vervolgens ‘Biedstrategieën’.

Gebruik van bod-limieten i.c.m. slimme biedstrategie

Hulp nodig met je Google Ads?

Neem vrijblijvend contact met ons op. Met de nodige ervaring op het gebied van Google Ads komen we zeker tot een oplossing.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01