Slimme biedstrategieën
De kern van slimme biedstrategieën ligt in het vermogen van Google om met behulp van algoritmes de kans te berekenen dat een specifieke zoekopdracht resulteert in een conversie. Afhankelijk van de doelstelling kan de definitie van een conversie variëren, zoals het maximaliseren van het aantal conversies, het optimaliseren van de conversiewaarde of het bereiken van een specifieke ROI.
Vroeger was er weinig te doen als een slimme biedstrategie niet aan de verwachtingen voldeed, afgezien van het uitproberen van een andere strategie. Maar nu is er goed nieuws!
Portfolio biedstrategie
Er is nu een methode waarmee je toch meer sturing kunt geven aan je slimme biedstrategieën. Door gebruik te maken van een portfolio biedstrategie kun je zowel een minimaal als maximaal bod limiet instellen. Dit betekent dat je een perfect evenwicht kunt vinden tussen handmatige biedingen op campagneniveau en het optimaliseren van conversies.
Het mooie aan portfolio biedstrategieën is dat je ze op één of zelfs meerdere campagnes tegelijk kunt toepassen. Wanneer je één biedstrategie deelt over meerdere campagnes, worden de conversiedrempels gecombineerd. Hierdoor kan het zijn dat je gemakkelijker voldoet aan het vereiste minimumaantal conversies voor de gekozen biedstrategie.
Om een portfolio biedstrategie in te stellen, ga je simpelweg naar Google Ads, klik je rechtsboven op ‘Tools > Instellingen’ en selecteer je vervolgens ‘Biedstrategieën’.
Hulp nodig met je Google Ads?
Neem vrijblijvend contact met ons op. Met de nodige ervaring op het gebied van Google Ads komen we zeker tot een oplossing.