Tip 1: Focus op je waarde propositie
Je toekomstige klanten hebben een specifiek probleem en zoeken via Google of Bing (ja, echt…) een oplossing. Je tekstadvertentie moet deze personen vertellen dat jij de beste oplossing biedt en hoe je het probleem gaat oplossen. Trap niet in de valkuil dat je “features” (producteigenschappen) gaat noemen – maar focus je echt op het voordeel voor de klant. Omschrijf in je advertentie hoe het leven van de zoeker verbeterd als hij of zij voor jouw product of dienst kiest.
Test gerust met het gebruik van “je” of “u/uw” in je advertentieteksten.
Het voorbeeld hieronder heeft de focus liggen op het resultaat van het product (voordeel voor de klant).
Tip 2: Creëer urgentie en schaarste
Een goede deal willen mensen liever niet mislopen. Wanneer je zorgt voor schaarste (“Nog maar 3 over!”) of urgentie (“Alleen vandaag geldig!”) heeft dat dus een direct effect.
Bij het maken van tekstadvertenties heb je hiervoor 2 opties:
Echte urgentie: De voorbeelden hierboven (“nog maar 3 over, Alleen vandaag geldig.. etc.”) zijn écht urgent.
Geïmpliceerde urgentie: Teksten als “Koop nu!” en “Reageer vandaag!” impliceren alleen urgentie.
De “echt urgente”- boodschappen zijn effectiever maar gebruik ze voorzichtig. Zorg ervoor dat het aanbod dan ook écht een eenmalig “offer they can’t refuse” is – anders kan je beter geen (echte) urgentie inzetten.
Tip 3: Verminder risico’s en onzekerheden
Wat kunnen de drempels zijn voor zoekers om niet te klikken? Denk hierover na en zorg dat deze bezwaren worden geadresseerd. Voorbeelden hiervan zijn:
- niet goed geld terug
- geen verzendkosten
- ..etc
Wat het meest authentiek overkomt is hierin gebruik te maken van “social proof”. Het zélf zeggen is 1 ding, maar wanneer anderen het zeggen wordt hier meer waarde aan gehecht.
Een bekend voorbeeld zijn de “gele sterretjes” bij de advertentie. Een andere (weinig gebruikte) optie is gebruik te maken van de “recensie extentie” in Adwords (zie het voorbeeldje hieronder).
Ben je geinspireerd geraakt? lees dan ook even het artikel Advertentieteksten herschijven, is het je tijd waard? Daarin geef ik je nog meer tips & tricks voor het schrijven van Winning Text Ads.