CONTACT

[TOOL] Geautomatiseerd e-mailadressen verzamelen (en waarom?)

Door Tim Rooza op 07 maart 2018

E-mailadressen zijn handig, zéker als het de adressen zijn van personen (of bedrijven) die misschien wel oren hebben naar je onweerstaanbare aanbod. Voor het bereiken van je doelgroep is het erg handig om e-mailadressen van prospects te verzamelen.

Geautomatiseerde tool voor het verzamelen van e-mailadressen

Menig CEO zet ijverige stagiaires aan het werk met verzamelen van e-mailadressen. De workflow is dan (vaak) als volgt:

  • Zoek op google naar relevante zoekterm
  • Open de pagina’s vanuit de zoekresultaten
  • Doorzoek de pagina op e-mailadressen
  • Noteer deze adressen in Excel
  • Herhaal deze stappen totdat de baas tevreden is

Omdat dit te arbeidsintensief is, hebben we een “tool” (beta) gemaakt die dit proces automatiseert. De tool is (nog) niet publiekelijk toegankelijk, maar wel beschikbaar voor huidige opdrachtgevers.

Zie hieronder een demo-video voor het verzamelen van hoveniersbedrijven.

Gaan we spam versturen?

Nope, ongevraagd commercieel mailen (spam) is niet toegestaan ?. Er zijn wel andere manieren waarop we e-mailadressen gaan inzetten.

Analyse van doelgroep (buyer persona’s)

In de loop van 2015 heeft Facebook de tool “Audience insights” beschikbaar gemaakt voor Nederland. De informatie uit deze tool geeft een extra inkijk in het leven van je doelgroep.

Upload de gevonden e-mailadressen in Facebook als “Custom Audience” en analyseer kenmerken van je doelgroep zoals man/vrouw- en leeftijdsverhoudingen (en zaken als relatiestatus en opleidingsniveau).

Waardevolle input voor het in kaart brengen van deze klantgroepen.

Betere online marketing campagnes

Zowel Google als Facebook biedt de mogelijkheid tot het uploaden van e-mailadressen om deze vervolgens als “doelgroep” te benaderen met advertenties. Ervaring leert dat je hiermee heel snel in “de juiste vijver” vist en dus betere resultaten uit online marketing campagnes haalt. Ideaal voor B2B campagnes.

Wil je eens overleggen over het geautomatiseerd verzamelen van relevante e-mailadressen? Neem contact op.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01