CONTACT

Deze Facebook “custom audiences” gebruik je (waarschijnlijk) nog niet

Door Tim Rooza op 27 september 2017

Het gebruik van “custom audiences” – oftewel “aangepaste doelgroepen” in Facebook marketing geeft schitterende mogelijkheden voor het (re)targetten van de juiste doelgroep.

Veelgebruikte “aangepaste doelgroepen” bestaan uit het uploaden van een lijst met mailadressen (vaak bestaande klanten/nieuwsbriefontvangers – maar wees vooral creatief :)) of websitebezoekers die aan bepaalde criteria voldoen (zoals een formulier op de site invullen, een aankoop doen of bepaalde content bekijken).

Deze mogelijkheden zijn -terecht- zeer populair – maar er zijn nog meer mogelijkheden….

Leestip: Het geheim van langdurig succesvolle Facebook campagnes

A click too far

Er zijn dus nog meer mogelijkheden voor het maken van aangepaste doelgroepen; maar die worden een stuk minder gebruikt. Enerzijds omdat ze relatief nieuw zijn, anderzijds omdat ze “verstopt” zitten achter een extra “klik”. Bij het aanmaken van een nieuwe aangepaste doelgroep, verschijnt een pop-up met de bekende opties én de optie “betrokkenheid” – klik daarop 🙂

Aangepaste doelgroep Facebook

Vervolgens verschijnen de “extra” mogelijkheden voor het aanmaken van custom audiences:

Facebook Custum Audiences

Voorbeeldje?

Ok dan: fictief voorbeeld van een eenvoudige Facebook Marketing Funnel waarbij deze “aangepaste doelgroepen” ingezet kunnen worden:

  • Fase 1: Promotievideo (Facebook ad) tonen aan websitebezoekers die meerdere relevante pagina’s op de website hebben bekeken (custom audience) of iedereen die interactie heeft gehad met je instagram-page (custom audience).
  • Fase 2: Iedereen die de video minstens voor 50% heeft bekeken (custom audience) benaderen met een Lead Ad
  • Fase 3: Iedereen die het contactformulier van de Lead ad heeft geopend, maar niet ingevuld (custom audience) benaderen met een (evt. lead-) ad met daarin een andere propositie.

Benieuwd of custom audiences ook een plek (kunnen) hebben in je eigen online marketing funnel? Neem vrijblijvend contact met mij op.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01