Schrijf de perfecte Facebook Ad (3 tips!)
Door Tim Rooza op 11 augustus 2020
Goede advertentieteksten zijn essentieel voor een geslaagde advertentiecampagne op Facebook. Met deze tips schrijf je de perfecte advertentietekst.
CONTACT
Door Tim Rooza op 11 augustus 2020
Goede advertentieteksten zijn essentieel voor een geslaagde advertentiecampagne op Facebook. Met deze tips schrijf je de perfecte advertentietekst.
Voordat je begint met het schrijven van je killer-advertentietekst is het belangrijk om te weten voor wie je ze schrijft. Met andere woorden ken je publiek.
Lees ook: Hoe een buyer persona je helpt om inzicht in een doelgroep te krijgen.
Daarna is het noodzakelijk dat je de bijbehorende targetting goed hebt ingesteld. Zodat je advertentietekst ook echt de juiste personen gaat bereiken.
Lees ook: Bereik de ideale personen op Facebook
Uiteraard zorg je er ook voor dat de resultaten van je advertenties goed worden gemeten met de Facebook Pixel en eventueel extra (custom) conversies. Alles in orde? Mooi! Let’s go!
Je hebt veel te vertellen. Wat je (bedrijf) doet, het product of dienst die je verkoopt en de actie die je wilt promoten. In je advertentie kan je niet volledig zijn. Verzamel de info die je wilt vertellen en verpak het in één bericht.
Teveel tekst kost je lezers teveel tijd, het is saai (sorry!) en haken af. Kies één actie die je van de lezer verlangt en neem dat als uitgangspunt.
Slecht voorbeeld
Wij zijn jouw full-service online marketing partner. We vormen een slagvaardig en krachtig team en helpen opdrachtgevers in Nederland (en daarbuiten) met het verbeteren van online resultaten door het opzetten, beheren en optimaliseren van winstgevende online marketing campagnes.
Benieuwd of de prestaties van je Google Ads nog beter kunnen? In “gewone mensentaal”? Laat dan geheel gratis en vrijblijvend uw Google Ads account beoordelen. https://dofollow.nl/google-ads-analyse/
Betere variant
Geef jij euro’s uit aan Google Ads? Wil jij betere resultaten? Ontdek waar je omzet laat liggen. Vraag nu gratis een Google Ads analyse aan.
En in dit geval bedoelen we dat letterlijk. Door in je advertentietekst je doelgroep kort te aan te spreken (“Ben jij aan het verhuizen? Op zoek naar een nieuwe auto? etc.”) maak je de advertentie heel relevant voor je doelgroep.
Ook zorgt dit ervoor dat je de juiste doelgroep direct aanspreekt. Ondanks dat targetting mogelijkheden bij Facebook uitmuntend zijn, is het zo goed als onmogelijk een doelgroep te maken met alleen maar je ideale klanten.
Ouch, Mja,.. Maar écht niet. Voorkom dat je in advertentieteksten over jezelf of over je bedrijf gaat schrijven. More about Them, Less about you.
Je hoeft niet uit te leggen wie je bent en wat je doet. Zorg dat je aansluit bij het probleem wat je doelgroep heeft en hoe jouw oplossing ze daarbij gaat helpen.
Bonustip: Heb je verschillende advertentiesets met verschillende doelgroepen? Sluit hier met je advertentieteksten op aan.
Gewapend met een awesome advertentietekst kan je nu je advertentie gaan samenstellen op Facebook. Het handigste is om ons stappenplan voor facebook ads daarvoor te gebruiken.
Adverteren op Facebook kent veel verschillende kanten. Van strategie naar copywriting en van de juiste campagnestructuur tot de implementatie van de Facebook pixel. Geen tijd om je daarin te verdiepen? Besteed je Facebook Marketing aan ons uit.
Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.
Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.
Wij ben jij?
Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren
dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB
0254 8654 61
BTW NL864624189B01