CONTACT

De ‘beste’ blogs van 2018

Door Tim Rooza op 27 december 2018

Het einde van het jaar is aangebroken en dus ontkomen we er niet aan: Toplijstjes. Ik doe ook een duit in het zakje en heb een lijstje gemaakt met de “beste” (of handigste) blogs, handpicked, die in 2018 op deze website zijn verschenen.

Dé ‘ontdekking’: Phrase Match Modifier

Het vakgebied rondom Google Ads/SEA/PPC is voortdurend in beweging. Dagelijks zijn er wel nieuwe hacks, tips en tricks voor het verbeteren van je resultaten. Echt nieuwe ontdekkingen zijn er daarentegen niet zoveel. Dit artikel genereerde, misschien wel daarom, flink wat aandacht:

Dé ‘publiekstrekker’: Bereken klantwaarde

Het blog over de berekenen van klantwaarde is dankzij hoge SEO posities een grote publiekstrekker geworden.

Dé ‘oude bekende’: blog-ception

Een afgezaagd onderwerp, maar toch een persoonlijke favoriet. In het “blog over bloggen” vertelde ik over mijn persoonlijke drijfveren om te bloggen en hoe deze in de loop der tijd zijn veranderd.

Dé ’tip’: Plaatsnaam verwerken in Google Ads

In het kader van “vergroot relevantie door personalisatie” is dit artikel met uitleg over het verwerken van plaatsnamen in Google Ads een must-read (inclusief handige plaatsnamenlijst).

Dé ‘uitgebreide’: starten met online marketing

Ditmaal een wat uitgebreider verhaal over het starten met online marketing. Een mooie kapstok met verwijzingen naar andere artikeltjes voor meer diepgang.

Dé ‘AVG’: Maak zelf een cookie-notice in GTM

2018 was het jaar waarin de AVG van kracht werd en webmasters massaal minder koekjes gingen uitdelen. In dit blogartikel wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe je een eigen cookiebar maakt in Google Tagmanager. Compleet met demo-site en download-file.

Dé ‘Tool(s)’

Ik weet dat ze zeggen: Kill Your Darlings….Maar niet in dit geval 🙂 De realisatie van elk van deze tools heeft flink wat nachtrust gekost, maar worden door vele online marketeers zeer regelmatig gebruikt. Definitely worth it. Onderstaande (met name) SEA tools zijn afgelopen jaar ontwikkeld:


Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01