CONTACT

Direct klantcontact met de “Click-to-Message” Google Adwords extentie

Door Tim Rooza op 25 januari 2017

Een paar maanden geleden werd de “Click-to-message” advertentie extentie voor alle accounts binnen Adwords beschikbaar. Deze extentie is vergelijkbaar met “click-to-call”, die al jaren voor ieder te gebruiken is. De click-to-message extentie stelt mobiele gebruikers in staat om op een laagdrempelige wijze via een SMS contact op te nemen met de adverteerder.

De “click-to-message” verschijnt onder de “click-to-call” op mobiele apparaten, zodra hierop wordt geklikt opent de telefoon een voorgedefinieerd SMS bericht; waarbij de gebruiker deze alleen nog hoeft te bevestigen.

Adwords click-to-message Ad extentie

Zoals in bovenstaand voorbeeld te zien is; is het mogelijk een eigen Call to Action te maken (dit in tegenstelling tot de click-to-call extentie).

De click-to-message extentie is in te stellen op Campagne- en Ad group niveau en te schedulen. En dus uitstekend af te stemmen op openingstijden en/of beschikbare bereikbaarheid.

Adwords click to message instellingen

Het is fantastisch om een dergelijke directe lijn met je potentiële klanten te hebben, maar erg schaalbaar is het niet. Voor grotere accounts/organisaties zal er een (mobiele) telefoonnummer beschikbaar gesteld moeten worden en elke SMS zal handmatig en snel beantwoord moeten worden. Voor de wat kleinere organisaties is dit geen probleem, vaak zelfs wenselijk, maar voor grotere organisaties kan dit een worsteling zijn.

Lead nurturing via SMS

Hierop wordt slim ingespeeld door verschillende bedrijven die hier een complete oplossing voor bieden. Compleet met SMS Lead Nurturing programma’s, SMS drip campaigns en SMS autoresponders. Hier het ik nog geen ervaring mee opgedaan, maar het ziet er veelbelovend uit:

 

 

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01