The Wonder Weeks
‘We wilden weten wat betaalde promoties voor onze app opleveren’
Het boek ‘Oei, ik groei’ (‘The Wonder Weeks’) helpt ouders om de ontwikkelingssprongen van hun baby te herkennen en daarop in te spelen. Het is al dertig jaar een wereldwijde bestseller. Sinds 2010 is er ook een betaalde app. En hoewel die het ook goed doet, was Isa toch benieuwd wat er zou gebeuren als ze het team van dofollow zou inschakelen om die app extra te promoten.
“Ik ben nog jong, 23, en heb geen kinderen. Zelf behoor dus niet tot de doelgroep van The Wonder Weeks”, zegt Isa lachend. “Maar het voelt wel heel goed om ouders aan informatie te helpen waarmee ze beter snappen wat er in het koppie van hun baby omgaat.”
Betaalde promoties inzetten
“Toen ik hier verantwoordelijk werd voor de online marketing, kwam ik erachter dat er weliswaar al eerder betaalde promoties voor de app waren ingezet, maar dat toen niet duidelijk was geworden wat dat nou precies had opgeleverd. Het leek me het proberen waard om nog een poging te wagen, maar dan wel met een goede monitoring van de resultaten. En omdat we die kennis zelf niet in huis hebben, hebben we daar dofollow voor ingeschakeld.”
"Voor ons is het goed om ervaring op te doen met promoties, vooral om te kijken wat wel en wat juist niet werkt."
— Isa Former