ParkinsonNL
‘Stapje voor stapje meer inzicht in wat helpt om meer donateurs te werven’
‘Parkinson komt steeds vaker voor. Er zijn dan ook veel mensen die in hun directe omgeving wel iemand kennen die met deze neurologische aandoening kampt. Dat geldt eveneens voor Luan Baars, die in haar familie iemand met Parkinson heeft. Als online marketeer voor ParkinsonNL richt ze zich samen met dofollow op conversieoptimalisatie. En dat is vaak een proces van kleine stapjes, maar wel met zichtbaar resultaat.’
“Dit werk ligt echt dicht bij mijn hart”, start Luan haar verhaal. “Voorheen was ik ook al werkzaam als online marketeer, maar toen deed ik als zelfstandige vooral klussen voor commerciële partijen. Heel anders dus dan ParkinsonNL, want dit is een non-profitorganisatie die fondsen werft voor onderzoek, innovatie en voorlichting. En toen ik hun vacature zag, moest ik meteen denken aan iemand uit onze familie die Parkinson heeft. Ik weet dus hoe heftig die ziekte is en hoe belangrijk het is om de symptomen zo snel mogelijk te herkennen.”
Voorlichtingscampagnes en donateurswerving
“Als online marketeer werk ik nu ook regelmatig aan campagnes mee die als voornaamste doel hebben om het grote publiek bewust te maken van het bestaan van Parkinson”, vervolgt ze. “Daarbij leggen we uit dat er veel verschillende symptomen zijn die op die ziekte kunnen wijzen. En uiteraard zetten we online marketing vooral ook in voor donateurswerving.”
"Conversieoptimalisatie is een proces van kleine stapjes, maar wel met zichtbaar resultaat."
— Luan Baars