CONTACT

ParkinsonNL

‘Stapje voor stapje meer inzicht in wat helpt om meer donateurs te werven’

‘Parkinson komt steeds vaker voor. Er zijn dan ook veel mensen die in hun directe omgeving wel iemand kennen die met deze neurologische aandoening kampt. Dat geldt eveneens voor Luan Baars, die in haar familie iemand met Parkinson heeft. Als online marketeer voor ParkinsonNL richt ze zich samen met dofollow op conversieoptimalisatie. En dat is vaak een proces van kleine stapjes, maar wel met zichtbaar resultaat.’

“Dit werk ligt echt dicht bij mijn hart”, start Luan haar verhaal. “Voorheen was ik ook al werkzaam als online marketeer, maar toen deed ik als zelfstandige vooral klussen voor commerciële partijen. Heel anders dus dan ParkinsonNL, want dit is een non-profitorganisatie die fondsen werft voor onderzoek, innovatie en voorlichting. En toen ik hun vacature zag, moest ik meteen denken aan iemand uit onze familie die Parkinson heeft. Ik weet dus hoe heftig die ziekte is en hoe belangrijk het is om de symptomen zo snel mogelijk te herkennen.”

Voorlichtingscampagnes en donateurswerving

“Als online marketeer werk ik nu ook regelmatig aan campagnes mee die als voornaamste doel hebben om het grote publiek bewust te maken van het bestaan van Parkinson”, vervolgt ze. “Daarbij leggen we uit dat er veel verschillende symptomen zijn die op die ziekte kunnen wijzen. En uiteraard zetten we online marketing vooral ook in voor donateurswerving.”

"Conversieoptimalisatie is een proces van kleine stapjes, maar wel met zichtbaar resultaat."

— Luan Baars

ParkinsonNL
ParkinsonNL

Luan Baars

Online marketeer bij ParkinsonNL

ParkinsonNL

ParkinsonNL is een onafhankelijke organisatie die fondsen werft voor onderzoek, innovatie en voorlichting. ParkinsonNL is onderdeel van de Parkinsonalliantie, een samenwerking van organisaties in Nederland die zich bezighouden met parkinson.

Wat werkt en wat juist niet?

Voor het werven van nieuwe donateurs kunnen veel verschillende soorten online marketingtechnieken worden ingezet, waarbij het altijd de vraag is wat nu echt werkt en wat juist niet. De enige manier om daar echt duidelijkheid over te krijgen is om hypotheses te ontwikkelen en via A/B-testen te checken welke van de twee opties het beter doet. Dat luistert nogal nauw en er komt ook veel technische kennis bij kijken. Daarom doet ParkinsonNL dit alles ook in samenwerking met dofollow.

Steeds betere resultaten

“Tijdens A/B-testen kun je maar één hypothese tegelijk meten, want anders weet je nog steeds niet met zekerheid welke verandering nou precies tot meer of minder engagement heeft geleid”, licht Luan toe. “Dat betekent dus dat we elke keer maar een klein stapje kunnen zetten. Maar op de langere termijn levert dat wel zeer waardevolle inzichten op, waarmee we steeds betere resultaten behalen. Daarbij is het erg prettig om samen te werken met dofollow, waar mensen werken die niet alleen heel deskundig, maar ook heel vriendelijk en behulpzaam zijn.”

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01