MDL Fonds
Hoeveel geld doneren mensen via de website van het MDL Fonds? Hoe komen ze op die website? Wat is online de gemiddelde gift? En gaat het dan om een eenmalige donatie of om een maandelijks of jaarlijks bedrag? Dankzij overzichtelijke dashboards heeft Marlies die cijfers tegenwoordig direct paraat.
“Om het aantal online donaties te verhogen, is het belangrijk om onze website te optimaliseren. Maar daarvoor moeten we wel eerst alle online donaties goed in beeld hebben. Voorheen maakte ik zelf altijd overzichten. Dat kostte veel tijd. Ondertussen bleef er dan ander belangrijk werk liggen. Dat bleef lastig. In de waan van de dag gebeurde het dan ook regelmatig dat ik het maken van overzichten toch maar weer even uitstelde.”
Dashboards en koppelingen
“We konden dus wel wat hulp gebruiken”, vervolgt ze. “En daarvoor zochten we contact met dofollow. Zij hebben in korte tijd meerdere dashboards voor ons gemaakt. Ook hebben ze een koppeling gelegd tussen Facebook-leadformulieren en onze e-maildatabase. Het mooie daarbij is dat het ophalen van de benodigde data nu volledig geautomatiseerd is. Ik hoef die data dus niet meer zelf te importeren en vervolgens weer te exporteren. Dat scheelt mij heel veel tijd.”