CONTACT

Kinderfonds MAMAS

‘We werven donateurs door concrete verhalen over de MAMAS te delen’

MAMAS zijn sterke vrouwen in Zuid-Afrika die zich dagelijks bekommeren om de meest kwetsbare kinderen van hun land. En in 1999 was het niemand minder dan Nelson Mandela die met het dringende verzoek kwam om deze vrouwen vanuit Nederland te ondersteunen om de kwetsbare kinderen in Zuid-Afrika uit ‘de gevangenis van armoede’ te halen. Dat leidde tot de oprichting van Kinderfonds MAMAS. Een mooi initiatief voor krachtige vrouwen, de MAMAS, die meer bekendheid hard nodig hebben. En online marketing speelt daarbij een belangrijke rol.

Hoe meer donateurs, hoe beter de MAMAS in staat zijn om vanuit hun eigen kleinschalige projecten kinderen uit de armoede te halen. Op de website (Kinderfondsmamas.nl) is te lezen hoe zij te werk gaan. Het mooiste is natuurlijk als bezoekers besluiten om donateur te worden en de MAMAS elke maand met 6 euro steunen. Daarmee helpen zij al één kind. Vandaar ook dat James en diens collega’s regelmatig online marketingcampagnes opzetten. Daarbij hebben ze dofollow ingeschakeld om te helpen bij Google Ads en om de effectiviteit van de website en de campagnes te meten.

"Dankzij het dashboard dat dofollow heeft gemaakt, zien we altijd hoe het ervoor staat."

— James van Wijngaarden

Kinderfonds MAMAS
Kinderfonds MAMAS

James van Wijngaarden

James van Wijngaarden, manager Marketing, Communicatie & Fondsenwerving bij Kinderfonds MAMAS

Kinderfonds MAMAS

Kinderfonds MAMAS steunt de MAMAS van Zuid-Afrika: sterke vrouwen die opstaan voor kinderen in ernstige armoede.

Gepassioneerde online marketeers

“Voordat ik voor dit goede doel ging werken, organiseerde ik online marketingcampagnes bij een mediabureau”, blikt James terug. “Dus ja, ik heb relatief veel verstand van en ervaring met Google Analytics en Google Ads. Dat maakt het mogelijk om inhoudelijk met dofollow te schakelen, zodat zij onze campagnes zo effectief mogelijk kunnen optimaliseren. Ze denken altijd met ons mee, reageren supersnel, en ik kan merken dat ze echt veel passie hebben voor wat ze doen.”

Laten zien wat de MAMAS precies doen

Dankzij het dashboard dat dofollow heeft gemaakt, kan James altijd zien hoe het ervoor staat. Zo kan James bijvoorbeeld zien hoeveel mensen er op een advertentie hebben geklikt, hoelang ze op de website blijven en hoeveel donaties een campagne oplevert. “De website is vooral bedoeld om te laten zien wat de MAMAS precies doen. Zij leggen bijvoorbeeld moestuinen aan bij kwetsbare gezinnen in hun lokale gemeenschap thuis. Zo kunnen deze gezinnen zelf hun eigen voedsel verbouwen en zijn ze niet afhankelijk van voedselpakketten. Door dit soort concrete verhalen te delen, geven we een goed beeld van het belangrijke en noodzakelijke werk dat de MAMAS doen, en de impact die dat heeft. Daardoor zullen bezoekers van onze website hopelijk sneller geneigd zijn om ook donateur te worden.”

"dofollow is ingeschakeld om te helpen bij Google Ads en om de effectiviteit van de website en de campagnes te meten"

— James van Wijngaarden

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01