CONTACT

Bereik je doelgroep met Adwords wanneer deze “in de markt” is

Door Tim Rooza op 30 mei 2017

Vorige week werd bekend dat Google Adwords de mogelijkheden voor adverteerders gaat uitbreiden met targetting op in-market doelgroepen.

In-market doelgroepen?

Google weet veel van zijn gebruikers. Een in-market segment is samengesteld uit mensen die actief op zoek zijn naar producten of diensten vergelijkbaar met die van jouw. Google analyseert het (historische) zoekgedrag en websitebezoek van zijn gebruikers en bepaald of ze “in de markt”- zijn voor bepaalde, vooraf vastgestelde, categorieën.

in-market doelgroepen bestaan uit personen die onderzoek doen naar producten en actief overwegen services of producten te kopen die u aanbiedt.

De meesten kennen de in-market doelgroepen uit Analytics, of van de targettingmogelijkheden van Adwords op het Displaynetwerk en Youtube.

Google Adwords doelgroepen

Google schuift (een beetje) op

De “in market” doelgroepen zijn al in 2013 gelanceerd, maar Google is vanwege privacy redenen altijd terughoudend geweest deze voor adverteerders open te stellen op het zoeknetwerk. Met deze nieuwe mogelijkheid, en de combinatie met vergelijkbare doelgroepen voor Adwords  is het steeds beter mogelijk om personen te bereiken op basis van zoek historisch zoek- en surfgedrag.

Adverteerders zijn verwend door de mogelijkheden van Facebook, en Google wil hierbij niet achterblijven.

Direct inzetten?

Leuk! Als je Google Analytics correct is opgezet dan kan je hierin zien (Doelgroep -> Interesses -> Marktsegmenten) welke “in-market” doelgroepen het beste presteren. Maak gebruik van deze data bij het aanpassen en/of uitbreiden van je campagnes 🙂 Lukt het je niet meer om alle ontwikkelingen bij te houden en te verwerken terwijl je je ook nog moet focussen op je core-business? Dan is het tijd om eens contact met mij op te nemen 😉

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01