CONTACT

Adwords onderhoud, waarom is dat nodig?

Door Tim Rooza op 02 mei 2018

Eens in de zoveel tijd komt deze vraag voorbij. Het is van belang om je Adwords account voldoende TLC te geven om blijvend goede resultaten te kunnen boeken. Maar waarom eigenlijk?

De markt is in beweging

Als ondernemer bevind je jezelf in een markt die constant in beweging is. Je bent veel bezig met het verbeteren van je aanbod, je propositie en je website (en als je dat niet bent, dan zijn je concurrenten dat waarschijnlijk wel…).

Omdat je Google advertenties samen met die van de concurrentie in een veilingsysteem meedraaien is het belangrijk alert te zijn en zo tijdig in te kunnen spelen op veranderingen in het speelveld.

Google Adwords is in beweging

Binnen Adwords worden er op zeer regelmatige basis extra functionaliteiten toegevoegd. Het op de juiste manier toepassen van deze functionaliteiten kan zorgen voor een nóg beter gestroomlijnde campagne. Dit betekent in de praktijk een kostenbesparing of meer resultaat tegen gelijkblijvende kosten ??

Om dit te illustreren, in de afgelopen maanden zijn de volgende grote uitbreidingen op het Adwords systeem toegepast:

Adwords onderhoud werkzaamheden

Bij het onderhouden van een Adwords account komen, los van het toepassen van de nieuwe functionaliteiten, verschillende onderdelen aan bod. Hier een korte samenvatting van de meest voorkomende:

Zoekwoorden uitbreiden

Het is onwaarschijnlijk dat elk winstgevend zoekwoord in het account is opgenomen. Zeker als er binnen het account gebruik wordt gemaakt van Single Keyword Ad Groups is het belangrijk deze zeer regelmatig uit te breiden en te verbeteren.

Biedingen optimaliseren

Verbeteren van de kwaliteitsscores en biedingen (CPC’s) per zoekwoord op basis van prestaties.

Negatieve zoekwoorden toevoegen

Het vinden van, en uitsluiten van, irrelevante zoektermen. Dit voorkomt waste van je advertentiebudget en zorgt ervoor dat er meer budget toegewezen kan worden aan winstgevende zoektermen.

Advertentieteksten optimalisatie

Het verbeteren van tekstadvertenties (zie ook: het verbeteren van tekst advertenties: is het je tijd waard?). Verbeter de CTR (doorklikratio’s) en conversieratio’s door betere advertentieteksten en ad-extentions.

Relevant: Laat eens een gratis een analyse maken van je huidige Adwords account

Heb je behoefte aan een concreet stappenplan waarin de werkzaamheden uitgebreider aan bod komen? Lees dan eens Adwords optimaliseren in 6 stappen.

Ondanks dat Google Adwords langzaamaan steeds meer gebruik kan maken van marketing automation  bestaat er vooralsnog geen goede “set it & forget it” strategie. De realiteit is: Hoe goed je account ook presteert: het kan altijd beter. Meer weten? Neem gerust contact op!

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01