What’s in it for…us?
Lange tijd konden “wij” (en dan bedoel ik wij: online marketeers) hier in Google Adwords eigenlijk vrij weinig mee. Ja, we konden kiezen voor wat verschillende “automated bidding”-strategieën, waarvan we weten dat Google zelf, onder water, gebruik maakt van al deze (en ongetwijfeld nog veel meer) data van zijn gebruikers. – maar daar stopte het dan.
Gelukkig zit Google niet stil en kijkt het goed naar zijn grootste conculega (Facebook) als het gaat over het pleasen van zijn adverteerders. Steeds meer van dit soort data wordt nu beschikbaar in analyses en voor het optimaliseren van de campagnes.
Bodaanpassingen op basis van demografische data
Maak je campagnes beter door middel van het maken van bodaanpassingen op basis van demografische gegevens. Op ad group level kan je analyseren hoe de campagnes, verdeeld in verschillende groepen (geslacht / leeftijdscategorie) in het verleden hebben gepresteerd. Zie je significante verschillen? Maak dan de bodaanpassingen die hierbij passen.
Met deze opties krijg je de mogelijkheid om naast een zoekwoord, meer grip te krijgen op de personen die je Adwords advertenties voorgeschoteld krijgen. Hierop kan je vervolgens de campagnes en advertentieteksten aanpassen en hierdoor je relevantie vergroten (en dus betere resultaten behalen).
Hulp nodig met het beheren van je Adwords campagnes, Facebook marketing of zoekmachineoptimalisatie (SEO)? Laat het me even weten!