CONTACT

Gebruik demografische data voor betere Adwords campagnes

Door Tim Rooza op 14 september 2017

Het is geen geheim dat Google veel data van zijn gebruikers verzameld. Natuurlijk weet Google welke websites je hebt bezocht, welke (youtube) video’s je hebt bekeken en welke adressen je hebt opgezocht op Google maps. En met wat “geluk” ook welke apps je gebruikt op je telefoon, wie je contactpersonen zijn en hoe je agenda eruit ziet. Google is hier niet geheimzinnig over, sterker nog, Google zet het netjes voor je op een rijtje in het “activity center“.

What’s in it for…us?

Lange tijd konden “wij” (en dan bedoel ik wij: online marketeers) hier in Google Adwords eigenlijk vrij weinig mee. Ja, we konden kiezen voor wat verschillende “automated bidding”-strategieën, waarvan we weten dat Google zelf, onder water, gebruik maakt van al deze (en ongetwijfeld nog veel meer) data van zijn gebruikers. – maar daar stopte het dan.

Gelukkig zit Google niet stil en kijkt het goed naar zijn grootste conculega (Facebook) als het gaat over het pleasen van zijn adverteerders. Steeds meer van dit soort data wordt nu beschikbaar in analyses en voor het optimaliseren van de campagnes.

Bodaanpassingen op basis van demografische data

Maak je campagnes beter door middel van het maken van bodaanpassingen op basis van demografische gegevens. Op ad group level kan je analyseren hoe de campagnes, verdeeld in verschillende groepen (geslacht / leeftijdscategorie) in het verleden hebben gepresteerd. Zie je significante verschillen? Maak dan de bodaanpassingen die hierbij passen.

bodaanpassingen op basis van leeftijd

Met deze opties krijg je de mogelijkheid om naast een zoekwoord, meer grip te krijgen op de personen die je Adwords advertenties voorgeschoteld krijgen. Hierop kan je vervolgens de campagnes en advertentieteksten aanpassen en hierdoor je relevantie vergroten (en dus betere resultaten behalen).

Hulp nodig met het beheren van je Adwords campagnes, Facebook marketing of zoekmachineoptimalisatie (SEO)? Laat het me even weten!

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01