CONTACT

Online advertentiecampagne uitbesteden

Door Tim Rooza op 07 februari 2016

De keuze is gemaakt, je wil meer aanvragen via je website realiseren. Adverteren met Google Adwords of Facebook Ads kan het beste worden opgezet en uitgevoerd door een specialist. De specialist ontwijkt de valkuilen en weet de campagneresultaten zodanig te interpreteren dat deze toegepast kunnen worden om de advertentiecampagnes te optimaliseren. Je vraagt wat rond en ontvangt verschillende offertes, welke onderdelen kunnen er op een dergelijke offerte staan, en wat houden ze eigenlijk in?

Lees ook: Google Ads campagne instellingen: de valkuilen

Online advertentiecampagne uitbesteden

Eenmalig

Intake

Het is verstandig om de website- en campagnedoelstellingen en verwachtingen goed of te stemmen. De online marketing specialist kan beoordelen of uw verwachtingen aansluiten bij de te verwachten resultaten. Tevens kunnen deze doelstellingen en resultaten opgenomen worden in eventuele maandrapportages.

Website analyse & tracking

Om te kunnen beoordelen of de website voldoende basis biedt voor een succesvolle campagne, zal deze geanalyseerd moeten worden. Vaak worden er in dit proces ook extra instellingen doorgevoerd aan de tracking (vaak Google Analytics) om de doelstellingen en advertentiecampagnes nog beter door te kunnen meten.

Lees ook: Server side tagging & tracking

Zoekwoordenonderzoek

Om de advertentiecampagnes en website zo effectief mogelijk te laten verlopen is het doen van een zoekwoordenonderzoek een belangrijk hulpmiddel. Dit zoekwoordenonderzoek geeft inzichten in de prijzen per klik (zie ook PPC, de mate van concurrentie en het zoekvolume (te verwachten bezoekers bij een bepaald budget). Uiteraard geeft het zoekwoordonderzoek ook antwoord op de vraag op welke zoekwoorden de website het beste geoptimaliseerd kan worden.

Optimalisatie website

Nu weten we de doelstellingen, hoe de website momenteel presteert en welke zoekwoorden hierbij belangrijk zijn. Vaak wordt de website in dit stadium nog voorzien van enkele “quick-wins” om de effectiviteit te optimaliseren. Denk hierbij aan het toevoegen of herschrijven van content, het verplaatsen of wijzigen van items in het hoofdmenu en/of het activeren van een live-chat.

Opzet campagne

De advertentiecampagne wordt opgezet, advertentieteksten worden geschreven en de advertenties worden getoond aan de doelgroep welke het meest waarschijnlijk is om bij te dragen aan het gewenste resultaat.

Maandelijks

PPC (betalen per klik) – Het maandelijkse advertentie budget

Zowel Google Adwords als Facebook Ads zijn gebaseerd op het PPC principe (Pay Per Click). Dit betekent dat je als adverteerder pas betaald als iemand daadwerkelijk op de advertentie heeft geklikt. Als adverteerder dien je een maandbudget vast te stellen, dit maandbudget wordt vaak door de opdrachtgever zelf aan Google (in het geval van Adwords) betaald middels een creditcard of iDeal. Van de specialist ontvang je een verwijzing naar je account zodat daar de betaalgegevens ingevoerd kunnen worden.

Campagne-optimalisatie

Online campagnes zorgen voor veel learnings. Welke zoekwoorden- en advertenties presteren goed, en welke kosten geld? Door het periodiek optimaliseren van de campagnes wordt de online marketing een steeds effectiever en goedkoper kanaal.

Niet optimaliseren zorgt ervoor dat uw campagne (onnodig) duur gaat worden en de concurrentie uit het oog gaat verliezen.

Maandrapportages

Een maandrapport zorgt ervoor dat u, als opdrachtgever, weet wat de stand van zaken is omtrent uw online campagnes. Rapportages komen in vele vormen (van een ‘uitdraai uit het systeem’, tot een fraai vormgegeven presentatie.

Lees ook onze blog: Dashboarding & analytics

If you think it’s expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur.

Een langdurige samenwerking?

Wanneer je een online marketeer inschakelt voor het beheer van je campagnes, vereist dat van beide kanten commitment. Omdat het “voorwerk” (zie ook de ‘eenmalige kosten’) relatief hoog kan zijn, is het zonde om een samenwerking in te steken voor een korte periode. Daarnaast krijgen de campagnes wegens het missen van de optimalisatierondes niet de kans om zichzelf volledig te bewijzen.

Wil je meer informatie over het uitbesteden van online marketing? Neem geheel vrijblijvend contact op en bespreek de mogelijkheden!

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01