CONTACT

4 nieuwe features van Facebook lead ads

Door Tim Rooza op 08 augustus 2018

Ik ben fan van Facebook lead ads. Deze advertentievorm biedt de mogelijkheid om direct vanuit Facebook een grotendeels vooringevuld formulier te laten verzenden. Dit maakt het een laagdrempelige en effectieve manier om in contact te komen met potentiële klanten. Dit geldt, als je tenminste creatief bent in het samenstellen van je doelgroepen, zowel voor b2b als b2c en op praktisch elk moment van de customer journey. Van whitepaper-download tot offerteaanvraag. Reden genoeg om de nieuwe features even onder de loep te nemen…

Lead form combineren met Canvas Ad

Ok, ik val met de deur in huis. Maar dit is een bombshell. 

Dit is een juweeltje binnen de advertentiemogelijkheden van Facebook (note-to-self: bloggen over Facebook Canvas Ads! ?).  Canvas Ads bieden in feite de mogelijkheid tot een soort “landingspage” binnen Facebook. De laadtijd is erg kort en ze zijn gebruiksvriendelijk. Combineer dit met een prefilled formulier en je hebt (potentieel) een mooie balans tussen kwantiteit en kwaliteit in leads.

canvas ads + lead gen ads

Afspraakplanning

Dankzij deze optie is het nu voor adverteerders mogelijk om een “datum/tijd-vraag” toe te voegen aan het formulier. Ideaal voor bijvoorbeeld het aangeven van een tijd waarop de prospect het beste telefonisch bereikbaar is, of een andere afspraakvoorkeur te kunnen doorgeven.

Afspraakvoorkeur Facebook

Bedanktscherm

De melding op het “bedanktscherm” kan worden aangepast, inclusief een knop met keuze uit 3 CTA’s (zie screenshot hieronder). De “download” knop is ideaal voor bijvoorbeeld het delen van een whitepaper. Na het invullen van het formulier kan deze dan eventueel direct ter download worden aangeboden.

Tip: De “website bekijken” knop kan worden gebruik voor een aanvullend formulier op je eigen website. Op deze manier kan je de initiële drempel zo laag mogelijk houden en door middel van progressive profilering toch veel informatie van je potentiële klanten verzamelen.

Bedanktscherm Facebook lead ads

Gewijzigde intro

Wilde je als adverteerder “vroeger” een intro toevoegen? Dan werd deze als losse stap vóór het formulier geplaatst. Dit was een flinke conversiekiller. Gelukkig heeft Facebook dit nu gewijzigd. Tegenwoordig wordt de intro netjes direct boven het formulier geplaatst. Minder conversieverlies, maar tóch de mogelijkheid tot een introtext – wat uiteindelijk een betere laadkwaliteit moet gaan opleveren. ?

Introtext Facebook Lead ads

 

Adverteren op Facebook?

Dat kán een heel goede keuze zijn! Eventueel in combinatie met de advertentiemogelijkheden van LinkedIn of Google. Wilt u liever bezig zijn met ondernemen? Overweeg dan het uitbesteden van online marketing werkzaamheden.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01