Lead form combineren met Canvas Ad
Ok, ik val met de deur in huis. Maar dit is een bombshell.
Dit is een juweeltje binnen de advertentiemogelijkheden van Facebook (note-to-self: bloggen over Facebook Canvas Ads! ?). Canvas Ads bieden in feite de mogelijkheid tot een soort “landingspage” binnen Facebook. De laadtijd is erg kort en ze zijn gebruiksvriendelijk. Combineer dit met een prefilled formulier en je hebt (potentieel) een mooie balans tussen kwantiteit en kwaliteit in leads.
Afspraakplanning
Dankzij deze optie is het nu voor adverteerders mogelijk om een “datum/tijd-vraag” toe te voegen aan het formulier. Ideaal voor bijvoorbeeld het aangeven van een tijd waarop de prospect het beste telefonisch bereikbaar is, of een andere afspraakvoorkeur te kunnen doorgeven.
Bedanktscherm
De melding op het “bedanktscherm” kan worden aangepast, inclusief een knop met keuze uit 3 CTA’s (zie screenshot hieronder). De “download” knop is ideaal voor bijvoorbeeld het delen van een whitepaper. Na het invullen van het formulier kan deze dan eventueel direct ter download worden aangeboden.
Tip: De “website bekijken” knop kan worden gebruik voor een aanvullend formulier op je eigen website. Op deze manier kan je de initiële drempel zo laag mogelijk houden en door middel van progressive profilering toch veel informatie van je potentiële klanten verzamelen.
Gewijzigde intro
Wilde je als adverteerder “vroeger” een intro toevoegen? Dan werd deze als losse stap vóór het formulier geplaatst. Dit was een flinke conversiekiller. Gelukkig heeft Facebook dit nu gewijzigd. Tegenwoordig wordt de intro netjes direct boven het formulier geplaatst. Minder conversieverlies, maar tóch de mogelijkheid tot een introtext – wat uiteindelijk een betere laadkwaliteit moet gaan opleveren. ?
Adverteren op Facebook?
Dat kán een heel goede keuze zijn! Eventueel in combinatie met de advertentiemogelijkheden van LinkedIn of Google. Wilt u liever bezig zijn met ondernemen? Overweeg dan het uitbesteden van online marketing werkzaamheden.