CONTACT

3 Google Ads ad extensies die (te) weinig gebruikt worden

Door Tim Rooza op 16 augustus 2018

Mede dankzij de gratis Adwords account audits krijg ik nogal wat Adwords accounts onder ogen. De meeste campagnes maken gebruik van extenties als highlights, call-outs en sitelinks. Maar er zijn ook extenties die structureel over het hoofd gezien worden. Tijd om die eens in het zonnetje te zetten!

Bericht extensies

De bericht extentie stelt mobiele gebruikers in staat om op een laagdrempelige wijze via een SMS contact op te nemen met de adverteerder. Al eind 2016 gelanceerd en (ondanks mijn blogpost van januari 2017) zie ik deze nog maar mondjesmaat voorbijkomen. Waarschijnlijk omdat er een mobiel nummer voor vereist is en de meeste organisaties “gewoon” gebeld worden op het algemene telefoonnummer. Voor de kleinere ondernemer biedt deze extentie daarentegen een mooie, laagdrempelige, optie tot klantcontact.

bericht extensie

Prijs extensies

Met prijs-extensies van Google Adwords maak je de advertenties in 1 klap relevanter én opvallender. Helaas zijn ze een echte pain-in-the-ass om ze toe te voegen en up to date te houden. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat deze extensie zo weinig wordt ingezet. Zonde!

prijsextensies

Trouwens, ik heb geprobeerd de pijn wat te verlichten met deze tool: Adwords Prijs Extensies Automatisch Genereren

Promotie extensies

De “promotie”-extentie was/is alleen beschikbaar via de “Nieuwe Adwords Interface”, en dat verklaart waarschijnlijk waarom deze zo weinig wordt ingezet ?. Met de promotie-extentie kan je tijdelijke aanbiedingen extra in het zonnetje zetten. Het inzetten van de promotie-extentie kan een zeer positieve invloed hebben op je doorklikratio’s. Aangezien Google zijn nieuwe interface inmiddels aan iedereen actief aanbiedt, verwacht ik dat deze extentie op korte termijn wel aan populariteit zal gaan winnen.

Google Ads promotie

 

Tijd voor een opfrisser?

Advertentie-extenties zijn erg belangrijk voor het optimaliseren van de doorklikratio’s (CTR)  en daarmee je campagnesucces. Is jou Google Ads account inmiddels toe aan een opfrisser? Neem dan contact op. Ben je benieuwd naar de prestaties en algehele staat van je Adwords account? Laat dan (gratis en direct klaar) de Adwords analyse uitvoeren.

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01