CONTACT

Op bezoek bij de Webwinkel Vakdagen 2024

Door Nino Kraus op 07 februari 2024

23 Januari bezocht ik de Webwinkel Vakdagen: de ecommerce beurs in de Jaarbeurs Utrecht. Hier kwamen webwinkeliers, maar ook ecommerce specialisten, marketeers en andere vakgenoten. In deze blogpost vertel ik je over de Webwinkel Vakdagen

Deze trends werden besproken

Mijn uitgangspunt was het opdoen van kennis en nieuwe creatieve ideeën die ik kan inzetten. Als uiteindelijk doel om natuurlijk mooiere betere marketingcampagnes te maken. Dit zijn trends die vaak besproken werden:

#1 Het belang van first-party data

First party data is informatie die direct wordt verzameld uit eigen bronnen zoals je website, app of klantendatabase. Deze data biedt een uniek inzicht in jouw klantenkring en hun interacties met jouw merk. Strengere privacyregels en de neergang van third party cookies zorgen dat dit onderwerp belangrijker wordt. 

En wat kunnen we er dan mee?

  • Meer en betere inzichten in data
  • Deze betere data gebruiken om met marketingcampagnes je budget beter te verdelen

#2 Video Search wordt belangrijker

Videocontent wordt belangrijker. Dit is al jaren bezig. Dit zien we bijvoorbeeld terug in hoe YouTube of TikTok als zoekmachine worden gebruikt. Maar ook hoe de SERP van Google verandert. Eerst zag je in de zoekresultaten vaak alleen maar blauwe linkjes, maar nu? Ook meer afbeeldingen en video’s. YouTube en TikTok video’s ranken ook in de zoekresultaten. Belangrijk voor jouw SEO dus! 

Zie hier een mooi voorbeeld hoe beeld steeds belangrijker wordt in de SERP:

Op bezoek bij de Webwinkel Vakdagen 2024

Zie je op jouw zoekwoorden veel video’s in de SERP? Maak dan in je SEO-strategie hier gebruik van. 

#3 Hoe ook Google zich (moet) aanpassen aan AI

“Content created for people, by people”. Dat vond Google belangrijk een paar maanden geleden. En nu? “Content that’s created primarily for people”. Waar is de “by people” gebleven? Juist, ook Google ziet dat dit niet (altijd) nodig is. Dus ChatGPT mag je best helpen om je content beter te maken 😉 

Niet alleen op kleine schaal, maar ook op grote schaal AI inzetten. Dat is iets waar we voor moeten zorgen. Dus automatiseer alle dingen waar je voorheen dagen mee bezig was. Doe het nu lekker in een paar minuten. Merchant Center Feed optimaliseren? ChatGPT helpt je. Heb je een webwinkel met veel producten? En wil je in bulk je productbeschrijvingen optimaliseren? ChatGPT helpt je. 

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01