De coronacrisis heeft impact ons allemaal, van grote multinationals tot het mkb. Waar moet je rekening mee houden op het gebied van marketing in coronatijden? Hoe ga je om met marketingbudgetten en welke online campagnes verdienen aandacht en waarom?
Noodzaak & relevantie
Optimalisatie marketingbudgetten
Ben je eruit wat relevant en noodzakelijk is? Focus dan eerst op de optimalisatie van bestaande campagnes. Wellicht levert jouw organisatie nu niet in bepaalde delen van het land, dan kunnen die ads nu dus uit en kun je dit budget efficiënter inzetten. Misschien ben je in deze maffe coronatijden wel per direct overgestapt op een digitale variant van de diensten die je normaal offline aanbiedt en moeten de bestaande campagnes hierop aangepast worden. Loop alle campagnes door en bekijk of en hoe ze geoptimaliseerd kunnen worden.
Ook relevant: succesvol adverteren met klein marketingbudget
Doelgroepen & kanalen
Ook is het goed om stil te staan bij de kanalen die je normaal gesproken in zet. De doelgroep mag nog altijd dezelfde zijn, door het massale thuisblijven, thuiswerken en de collectieve nieuwe ‘sport’ social distancing vertoond diezelfde doelgroep flink wat (online) gedragsverandering. Diensten als Zoom en Wetransfer worden vaker ingezet, maar ook streamingdiensten als Spotify en Apple- of Youtube Music worden meer gebruikt. En bij gebrek aan school of studie worden social platformen als TikTok en Snapchat nu NOG intensiever gebruikt. Denk dus even goed na over jouw doelgroep, waar deze zich normaal ophoudt en of dit in deze coronatijden nog steeds actueel is.
Ook relevant: Waarom is Google Ads onderhoud nodig?
Hoe de situatie er binnen jouw bedrijf of organisatie ook uitziet; het is en blijft een gekke situatie waaraan we met zijn allen binnen no-time aan hebben moeten wennen.
Heb jij advies nodig over je advertentiebudgetten? Zou je een goed gesprek willen over je advertentiekanalen? Neem gerust contact met ons op. Ook in deze tijden staan we voor je klaar.