CONTACT

Online marketing kennisbank.

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Hoe meer jij weet over online marketing, des te sneller we samen tot resultaten komen. lees hier artikelen over de online marketing ontwikkelingen die ons bezighouden.

Auto-apply recommendations uitzetten binnen Google Ads

Door Christian Broekmeulen, 8 november 2022

Christian Broekmeulen

Misschien is het je al eens opgevallen in de wijziginggeschiedenis, Google past automatisch aanbevelingen aan in je Google Ads campagnes:...

Stop spam op je Facebookpagina met “content moderation”

Door Rutger van Loo, 2 november 2022

Rutger van Loo

Wanneer je een grote Facebookpagina beheert, is de kans helaas groot dat je veel irritante spamberichten krijgt. Dat is ontzettend...

Conversie optimalisatie: 3 vragen en antwoorden

Door Mike van Dorst, 26 oktober 2022

Mike van Dorst

Hoe voorkom je dat website bezoekers je webwinkel verlaten zonder iets te kopen? Hoe verlaag je de kans op achtergelaten...

Performance Max Feed Only campagne-opzet

Door Rutger van Loo, 19 oktober 2022

Rutger van Loo

De Performance Max campagnes waren in 2021 voor het eerst te gebruiken en zijn in 2022 aan een heuse opmars...

3 oorzaken waarom jij je eigen ads niet ziet (en dat is goed nieuws!)

Door Mike van Dorst, 11 oktober 2022

Mike van Dorst

Zie jij je eigen Google Ads nooit voorbij komen? Ik leg je uit waarom dat goed nieuws is én hoe...

Content Security Policy (CSP) instellen voor GTM en Google Analytics

Door Christian Broekmeulen, 6 oktober 2022

Christian Broekmeulen

Content Security Policy (CSP) is een web-beveiliging bedoeld om hackaanvallen te voorkomen door alleen geautoriseerde applicaties toe staan om met...

Data-driven attributie: de nieuwe standaard in Google Ads

Door Tim Rooza, 13 september 2022

Tim Rooza

Oei. Droge kost. Maar wel belangrijk. Google Ads gaat het standaard attributiemodel wijzigen. Dit heeft invloed op de manier waarop de...

Discovery Ads vs. Google Display Ads

Door Rutger van Loo, 1 juni 2022

Rutger van Loo

Google Discovery Ads zijn al jarenlang beschikbaar als alternatief voor Google Display Ads en worden de laatste tijd steeds relevanter....

Looker Studio (voorheen Google Data Studio) traag? Zó verbeter je de laadtijden (90%!)

Door Christian Broekmeulen, 19 mei 2022

Christian Broekmeulen

Veel gebruikers van Google Looker Studio (voorheen Google Data Studio) klagen over de lange laadtijden van hun dashboard, maar weten...

Matomo (piwik) als alternatief voor Google Analytics

Door Tim Rooza, 22 maart 2022

Tim Rooza

Onlangs heeft Google aangekondigd per 1 juli 2023 te stoppen met Universal Analytics en alleen nog maar Google Analytics 4...

Data-driven marketeers opgelet: Niet alles is verklaarbaar

Door Rutger van Loo, 9 maart 2022

Rutger van Loo

Als data driven online marketeers houden wij continu onze campagnes in de gaten. Met regelmaat rapporteren we de voortgang naar...

SEO: de “on-page” basics

Door Tim Rooza, 2 maart 2022

Tim Rooza

Als je hoog wil scoren in Google, moet je ervoor zorgen dat Google je pagina goed ‘begrijpt’. Google kan dan...

Google Ads enhanced conversions: van lead tot conversie

Door Christian Broekmeulen, 23 februari 2022

Christian Broekmeulen

Voor B2B Google Ads campagnes is het meten van echte conversies een uitdaging. Waarschijnlijk meet je al wel hoeveel leads...

Google Ads automatiseren: Gevoel vs ratio

Door Rutger van Loo, 9 februari 2022

Rutger van Loo

Het is een van de belangrijkste trends in SEA: automatisering. Dit wordt omgeven door buzzwords zoals Machine Learning en AI...

Advertentieruimte inkopen op andere websites: hoe werkt dat?

Door Tim Rooza, 7 februari 2022

Tim Rooza

Vroeger was de advertentiewereld nog relatief eenvoudig. Als uitgever had je een tijdschrift, krant of folder en voor je inkomsten...

1 2 3 4 5 6 16
Meer artikelen aan het laden...
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01