CONTACT

Online marketing kennisbank.

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Hoe meer jij weet over online marketing, des te sneller we samen tot resultaten komen. lees hier artikelen over de online marketing ontwikkelingen die ons bezighouden.

Looker Studio (voorheen Google Data Studio) traag? Zó verbeter je de laadtijden (90%!)

Door Christian Broekmeulen, 19 mei 2022

Christian Broekmeulen

Veel gebruikers van Google Looker Studio (voorheen Google Data Studio) klagen over de lange laadtijden van hun dashboard, maar weten...

Matomo (piwik) als alternatief voor Google Analytics

Door Tim Rooza, 22 maart 2022

Tim Rooza

Onlangs heeft Google aangekondigd per 1 juli 2023 te stoppen met Universal Analytics en alleen nog maar Google Analytics 4...

Google Ads enhanced conversions: van lead tot conversie

Door Christian Broekmeulen, 23 februari 2022

Christian Broekmeulen

Voor B2B Google Ads campagnes is het meten van echte conversies een uitdaging. Waarschijnlijk meet je al wel hoeveel leads...

Privacyvriendelijk instellen Google Analytics

Door Christian Broekmeulen, 20 januari 2022

Christian Broekmeulen

De Oostenrijkse privacytoezichthouder rondde in januari 2022 een onderzoek af naar het gebruik vanGoogle Analytics door een Oostenrijkse website. Volgens...

Facebook Ads UTM tagging

Door Christian Broekmeulen, 16 december 2021

Christian Broekmeulen

UTM-tagging (Urchin Tracking Module) is een vorm van URL tagging waarbij informatie aan een link wordt toegevoegd. UTM tagging wordt...

Server side tagging & tracking

Door Christian Broekmeulen, 22 december 2020

Christian Broekmeulen

Server-side tagging is an sich geen nieuwe ontwikkeling, maar nu Google zich er actief mee bezighoudt, wordt het gezien als...

UTM-parameters “doorgeven” tussen websites

Door Christian Broekmeulen, 20 augustus 2020

Christian Broekmeulen

Stel: Je hebt 2 websites. Met online campagnes promoot je website A. Deze website, bijvoorbeeld een actiesite of landingpage, verwijst...

Enhanced E-commerce tracking voor Woocommerce met Google Tag Manager

Door Christian Broekmeulen, 29 juli 2020

Christian Broekmeulen

Enhanced e-commerce tracking voor je Woocommerce webshop in 3 simpele stappen. Na het instellen van enhanced e-commerce tracking kun je...

Datablending met NULL-waardes in Looker Studio (voorheen Google Data Studio)

Door Christian Broekmeulen, 13 mei 2020

Christian Broekmeulen

Google Looker Studio (voorheen Google Data Studio) is een krachtige tool voor het maken van dashboards en rapportages. Échte toegevoegde...

[How-To] E-mailnotificaties verzenden via Google Tagmanager

Door Tim Rooza, 11 maart 2020

Tim Rooza

Soms is het nodig om kort op de bal te zitten… Hoe handig is het om een e-mailnotificatie te ontvangen...

Social media dashboard in 3 eenvoudige stappen

Door Christian Broekmeulen, 4 maart 2020

Christian Broekmeulen

Behoefte aan een eigen “social media dashboard”? Met ons template en Supermetrics for Google Sheets laten we in 3 eenvoudige...

Cross domain tracking met Google Analytics en Tag Manager

Door Christian Broekmeulen, 16 januari 2020

Christian Broekmeulen

Met cross domain tracking zorg je dat tracking-gegevens (met browser cookies) doorgegeven worden tussen verschillende domeinnamen. Ontdek in 4 stappen...

Realtime data in Google Looker Studio (voorheen Google Data Studio)

Door Tim Rooza, 18 september 2019

Tim Rooza

Google Looker Studio (voorheen Google Data Studio) heeft in relatief korte tijd een belangrijke plaats ingenomen in de online marketeer’s...

GTM Tag Templates

Door Tim Rooza, 12 juni 2019

Tim Rooza

Ok, dit is tof. Dit is iets nieuws. Sinds kort biedt Google Tagmanager (GTM) de mogelijkheid tot het maken van...

De rapportages kloppen niet, wat nu?

Door Tim Rooza, 5 december 2018

Tim Rooza

Iedereen die zich met online marketing bezighoudt, krijgt hier vroeg of laat mee te maken: meetverschillen in de rapportages. Er...

1 2 3 4
Meer artikelen aan het laden...
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01