CONTACT

Online marketing kennisbank.

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Hoe meer jij weet over online marketing, des te sneller we samen tot resultaten komen. lees hier artikelen over de online marketing ontwikkelingen die ons bezighouden.

Hoe maak je een Looker dashboard voor Offline Conversion Tracking?

Door Nino Kraus, 30 augustus 2024

Nino Kraus

Ben je druk bezig met het meten van offline conversies binnen Google Ads? Nice! Maar hoe krijg je dit in...

Parameters doorsturen naar Calendly voor Offline Conversie Tracking of UTM Tagging

Door Christian Broekmeulen, 26 juni 2024

Christian Broekmeulen

Wil je weten welke Google Ads-klikken resulteren in afspraken of wil je meer inzicht in de herkomst van je afspraken...

Offline conversion tracking: van klik tot klant

Door Nino Kraus, 11 juni 2024

Nino Kraus

Als online marketeer ken je dit vast wel: je draait Google Ads campagnes voor een B2B bedrijf en ziet leads...

Referral verkeer uitsluiten in GA4: twee manieren

Door Christian Broekmeulen, 20 maart 2024

Christian Broekmeulen

Referral verkeer ofwel “doorverwijzend verkeer”, zijn bezoekers welke via een andere website op jouw website terecht komen. In Google Analytics...

Taal variabele in Google Tag Manager

Door Christian Broekmeulen, 6 maart 2024

Christian Broekmeulen

Het kan erg nuttig zijn om binnen Google Tag Manager toegang te hebben tot een variabele die de taal van...

E-mailmarketing: met deze 3 metrics meet je de effectiviteit

Door Emma Eltink, 11 januari 2024

Emma Eltink

Getallen en cijfers zijn voor marketeers erg belangrijk. Gaandeweg geven cijfers ons namelijk inzicht in hoe we resultaten kunnen verbeteren....

LinkedIn Ads conversies meten met Google Tag Manager

Door Christian Broekmeulen, 7 december 2023

Christian Broekmeulen

Het bijhouden van de resultaten van je LinkedIn campagnes is heel belangrijk. Zonder deze tracking weet je niet of je...

Managementrapportages in online marketing

Door Tim Rooza, 3 november 2023

Tim Rooza

In de online marketing wereld draait alles om data en resultaten. Maar hoe krijg je een duidelijk overzicht van je...

6 verschillen tussen Looker Studio en Looker Studio Pro

Door Nino Kraus, 19 oktober 2023

Nino Kraus

Looker Studio: data uit je marketing inzichtelijk krijgen Om goed je marketingdata te monitoren, is Looker Studio een super mooie...

‘Unnassigned’ verkeer in GA4 voorkomen

Door Christian Broekmeulen, 16 oktober 2023

Christian Broekmeulen

Het correct toewijzen van verkeer en conversies naar de juiste kanalen is cruciaal voor een effectieve marketingstrategie. Het kan voorkomen...

Van UA naar GA4: Hoe blend je data in Looker Studio?

Door Nino Kraus, 31 augustus 2023

Nino Kraus

Je stapt over van Analytics-tool. Maar hierdoor kan je niet meer je data in een oogopslag zien. Ga je van...

Hoe stel ik cross-domain tracking in voor GA4?

Door Nino Kraus, 1 augustus 2023

Nino Kraus

Het meten van het gedrag van je bezoekers op jouw website is essentieel. Dit snap je al. Maar nu wil...

Google Analytics 4 (GA4) vs. Universal Analytics (UA)

Door Tim Rooza, 16 november 2022

Tim Rooza

Langzaam maar zeker nemen we afscheid van Universal Analytics (UA). Google stopt binnenkort met het bijhouden van gegevens en daarom...

Content Security Policy (CSP) instellen voor GTM en Google Analytics

Door Christian Broekmeulen, 6 oktober 2022

Christian Broekmeulen

Content Security Policy (CSP) is een web-beveiliging bedoeld om hackaanvallen te voorkomen door alleen geautoriseerde applicaties toe staan om met...

Data-driven attributie: de nieuwe standaard in Google Ads

Door Tim Rooza, 13 september 2022

Tim Rooza

Oei. Droge kost. Maar wel belangrijk. Google Ads gaat het standaard attributiemodel wijzigen. Dit heeft invloed op de manier waarop de...

1 2 3 4
Meer artikelen aan het laden...
Rooza Online Marketing heet nu dofollow.
Lees hier meer.

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01