
Websiteverbouwing
Soms kun je met kleine aanpassingen al een heel eind komen. Maar bij het meertalig maken van de Toupim-website was er een drastischere aanpak nodig. Dus vernieuwde dofollow de volledige website aan de achterkant. “Daarbij ging het met name om de technische dingen, maar ook qua vormgeving dacht dofollow mee”, geeft Thijs aan. “Zo raadden ze ons een webdesigner aan die vervolgens ook meteen goed aanvoelde wat bij ons en onze klanten past.”
Een luisterend oor
Het resultaat: een website met een persoonlijke, warme uitstraling. “Dat past helemaal bij hoe we als bedrijf zijn”, zegt Thijs. “De mensen die een haarband bij ons bestellen, doen dat in een periode waarin ze zich voorbereiden op een chemo. Mentaal is dat natuurlijk heel zwaar. We bieden dan ook een luisterend oor en doen echt ons uiterste best om ze een haarband te bezorgen die het leed een beetje verzacht. Onze aanpak is dus heel persoonlijk. En het is prettig dat onze online uitingen daar nu zo goed bij aansluiten.”
Stapsgewijs groeien
De internationale groei gaat stapsgewijs. Dat helpt om goed te blijven focussen en de organisatie mee te laten groeien. Daarbij was Duitsland het eerste land waar extra focus op kwam te liggen. Thijs: “Veel van onze bestaande blogs konden we gewoon laten vertalen, maar het is ook belangrijk om aan te haken op zaken die specifiek voor Duitse klanten van belang zijn. Zo kwamen we erachter dat Duitsers heel erg op zoek zijn naar zekerheid. Daar houden we in onze communicatie dan ook goed rekening mee.”
Gunda
Vanaf een afstandje en vanuit een andere cultuur is het lastig om de juiste snaar te raken. Daarom werkt Toupim samen met een native Duitssprekende partner. Zij, Gunda, schrijft regelmatig blogs die zich echt op de Duitse situatie richten. Maar voordat ze aan zo’n blog begint, geeft dofollow op basis van een analyse aan wat goede onderwerpen zijn en krijgt ze op detailniveau door wat goed bij de SEO-strategie past. Zo ontstaat er niet alleen een blog met de juiste insteek en tone-of-voice, maar is dat ook meteen een tekst die een grote kans heeft op een goede Google-ranking.
Plezierig in de omgang
Tot slot wil Thijs benadrukken dat hij het heel belangrijk vindt om zaken te doen met mensen die vooral ook plezierig in de omgang zijn. En hoe dofollow het op dat vlak doet? “Nou, ze hoeven zich geen zorgen te maken”, zegt hij lachend. “Ze voldoen daar allemaal voor de volle honderd procent aan.”
"Bij het meertalig maken van de Toupim-website was er een drastische aanpak nodig. Dus vernieuwde dofollow de volledige website aan de achterkant."
— Thijs ten Hag