CONTACT

Toupim

‘Onze aanpak is heel persoonlijk, en onze online marketing dus ook’

Toupim is een bedrijf dat duizenden meisjes en vrouwen heeft geholpen door een haarband te maken van hun eigen haar zodat ze tijdens een chemotherapie toch hun vertrouwde look konden behouden. Ook in het buitenland groeit de vraag naar die oplossing. Een duidelijk gevolg van de internationale focus, waarbij dofollow op het vlak van online marketing de nodige hulp biedt.

Een warme pruik die kriebelt en die totaal niet op het oorspronkelijke kapsel lijkt: veel vrouwen en kinderen die door een chemobehandeling hun haar verliezen, vinden het weliswaar vreselijk om kaal te zijn, maar laten desondanks zo’n pruik toch liever links liggen. Dat werkt dus niet. Maar een comfortabel zittende haarband, waar hun eigen haar voor is gebruikt en die ze kunnen combineren met een muts of pet? Daar zijn ze wel echt mee geholpen, vooral omdat ze dan in de spiegel een vertrouwd beeld zien en ze tijdens zo’n zware tijd niet ook nog eens onzeker hoeven te zijn over hun uiterlijk. Mooi dus, dat die bijzondere haarbanden al sinds 2007 in het Amsterdamse atelier van Toupim worden gemaakt.

Het begon met wat technische vragen
In Nederland kwam Toupim regelmatig in het nieuws, maar in het buitenland kenden maar weinig mensen de innovatieve oplossing van dit bedrijf. Zonde, vond Thijs ten Hag. Toen hij in 2021 mede-eigenaar van Toupim werd, richtte hij zich dan ook als eerste op het in verschillende talen beschikbaar maken van de website. “Dat is niet alleen een kwestie van vertalen”, geeft hij aan. “Je moet ook goed kijken wat er moet gebeuren om de SEO goed in te richten. We hadden daar wat technische vragen over en kwamen daarvoor bij dofollow uit. Zij bleken niet alleen in staat om die vragen op een heel duidelijk manier te beantwoorden, maar hadden ook meteen goede suggesties voor hoe we de vertaalslag verder op een SEO-vriendelijke manier aan zouden kunnen pakken.”

"Ze bleken niet alleen in staat om SEO vragen op een heel duidelijk manier te beantwoorden, maar hadden ook meteen goede suggesties voor hoe we de vertaalslag verder op een SEO-vriendelijke manier aan zouden kunnen pakken."

— Thijs ten Hag

Toupim
Toupim

Thijs ten Hag

Thijs ten Hag, mede-eigenaar Toupim

Toupim

De Toupim eigen-haarband is gemaakt van jouw afgeknipte haar. Wanneer je je haar verliest, kun je het zo toch behouden.

Websiteverbouwing
Soms kun je met kleine aanpassingen al een heel eind komen. Maar bij het meertalig maken van de Toupim-website was er een drastischere aanpak nodig. Dus vernieuwde dofollow de volledige website aan de achterkant. “Daarbij ging het met name om de technische dingen, maar ook qua vormgeving dacht dofollow mee”, geeft Thijs aan. “Zo raadden ze ons een webdesigner aan die vervolgens ook meteen goed aanvoelde wat bij ons en onze klanten past.” 

Een luisterend oor
Het resultaat: een website met een persoonlijke, warme uitstraling. “Dat past helemaal bij hoe we als bedrijf zijn”, zegt Thijs. “De mensen die een haarband bij ons bestellen, doen dat in een periode waarin ze zich voorbereiden op een chemo. Mentaal is dat natuurlijk heel zwaar. We bieden dan ook een luisterend oor en doen echt ons uiterste best om ze een haarband te bezorgen die het leed een beetje verzacht. Onze aanpak is dus heel persoonlijk. En het is prettig dat onze online uitingen daar nu zo goed bij aansluiten.”

Stapsgewijs groeien
De internationale groei gaat stapsgewijs. Dat helpt om goed te blijven focussen en de organisatie mee te laten groeien. Daarbij was Duitsland het eerste land waar extra focus op kwam te liggen. Thijs: “Veel van onze bestaande blogs konden we gewoon laten vertalen, maar het is ook belangrijk om aan te haken op zaken die specifiek voor Duitse klanten van belang zijn. Zo kwamen we erachter dat Duitsers heel erg op zoek zijn naar zekerheid. Daar houden we in onze communicatie dan ook goed rekening mee.”

Gunda
Vanaf een afstandje en vanuit een andere cultuur is het lastig om de juiste snaar te raken. Daarom werkt Toupim samen met een native Duitssprekende partner. Zij, Gunda, schrijft regelmatig blogs die zich echt op de Duitse situatie richten. Maar voordat ze aan zo’n blog begint, geeft dofollow op basis van een analyse aan wat goede onderwerpen zijn en krijgt ze op detailniveau door wat goed bij de SEO-strategie past. Zo ontstaat er niet alleen een blog met de juiste insteek en tone-of-voice, maar is dat ook meteen een tekst die een grote kans heeft op een goede Google-ranking.

Plezierig in de omgang
Tot slot wil Thijs benadrukken dat hij het heel belangrijk vindt om zaken te doen met mensen die vooral ook plezierig in de omgang zijn. En hoe dofollow het op dat vlak doet? “Nou, ze hoeven zich geen zorgen te maken”, zegt hij lachend. “Ze voldoen daar allemaal voor de volle honderd procent aan.”

"Bij het meertalig maken van de Toupim-website was er een drastische aanpak nodig. Dus vernieuwde dofollow de volledige website aan de achterkant."

— Thijs ten Hag

Online marketing bureau

Online marketing uitbesteden

Met onze data-gedreven aanpak en focus op meetbare resultaten zorgen we ervoor dat jouw marketingbudget maximaal rendeert. Of het nu gaat om campagnes, slimme optimalisaties of baanbrekende innovaties met A.I., wij leveren bewezen impact. Kies voor een team dat jouw groeiambities begrijpt en samenwerkt als verlengstuk van jouw organisatie. Samen maken we online succes waar.

Datagedreven online marketing met resultaat

Wij zijn online marketing 'vakidioten', echte 'nerds'. Wij volgen alle ontwikkelingen op de voet. Ontdek wie wij zijn, waar we voor staan en wat ons bijzonder maakt.

Online marketing team

Wij zijn dofollow.
Wegwijs in online marketing.

Wij ben jij?

Willemsplein 44-2
6811 KD Arnhem
Parkeren

dofollow BV
KVK 88435016
IBAN NL11 KNAB 0254 8654 61
BTW NL864624189B01